En söndag med lite IB i Västerort

Dagen hade varit lugn med lite frulle och lunch på hemmaplan.
Kyckling fingrar testades för första gången.
Jag hade tänkt att dra och kolla på Sundbybergs IK och Jakobsberg i morse i deras DM fajter.
Det var för tidigt för mig så jag nöjde mig med att ringa till Göran Stolpe i Jakan.
Stolpe meddelade mig att dom vann samtliga sin tre fajter och får nu möta oss i DM´s kvalspel.
Laget som vinner i denna får möta Caperio/Täby (SSL).
Vi har en stor chans att vinna denna match.
Det skulle vara kul att få ner Caperio/Täby till Gröndalshallen.
Dagen gick och jag hade två matcher att välja på att kolla.
Handen - Tullinge eller Bele/Barkarby - Värmdö IF.
Jag valde att ta Bele/Barkarby eftersom att vi möter dom den 20 sep i serien.
Värmdö mötte vi för 3 helger sedan och vann med 7-4.
Jag kände att det var en intressant match att följa.
Jag och Kerstin (min flickvän) drog ut mot Västerort närmare bestämt Viksjöhallen.
När vi kom fram så såg jag lite bekantingar i form av C Larsson och Erik H, dom spelade för TT´s juniorlag.
Deras motståndae var Balrog/Botkyrka.
TT vann till slut med 1-0 och dom såg helt klart hetare ut än Balrog.
Nu började Bele - Värmdö matchen.
Bele började lite försiktigt.
Värmdö hade mkt boll men tog alltför lite avslut.
Bele tog ledningen med både 1 och 2 mål mot noll.
Värmdö vände sedan och tog ledningen (2-3)
Nu böljade matchen fram och tillbaka och Bele lyckas för 3.e gången med ett rakt inspel från sin vänsterkant genom slottet där en Bele spelare säkert avslutade.
Sedan fick Bele en straff som Robin satte iskallt.
Bele vinner till slut med 5-3 och var värda segern.
Skönt att få se Bele som har värvat friskt till denna säsong.
Jag känner att Bele är våran största/värsta konkurrent när det gäller Supertrean.
Bele var bra men inte så bra som jag hade trott.
Nu är man kanske lite färgblind men det känns som att vi ligger lite längre fram vad det gäller konditionen och passningspelet.
Räkna med att det kommer bli en sjuhelsikes match den 20 sep i Gröndalshallen när vi (Nynäshamns IBK) tar emot Bele.
På hemvägen slet man i  sig ett Orginalmål på MAX i Barkarby.
Nu blir det bingen . . . *Zzzzzz*
Måste tyvärr upp skit tidigt imorgonbitti för att köra en polare till Arlanda.

/Danne Doppsko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0