AIK - Västerås

Jag håller inte med IBM alls.
Visst att Carlsson, Möllersten samt Edgren höll klass idag , men Lorendahl var berövlig.
Räknade att han slog 9 passar fel dom 2 första perioderna sedan blev han lite bättre i 3.e.
Han tog märkliga avslut i täck och såg ut som en div 4 spelare !
Det märktes verkligen att flera ordinarie backar vara borta för Gnaget läckte som ett såll.
K-J Nilsson tyckte jag slet på som aldrig förr i Djurlings frånvaro och var inblandad i flera mål och missade avslut.
K-J Nilsson fick en 2.a , pinsam betygsättning !!
Måste ha varit en Djurgårdare som satt betygen på AIK spelarna.
Visst att Jihde och K Nilsson var bleka och förtjänade inte mera än 2 i betyg.
Men den stora frågan var, vad gjorde AIK´s nr 2 (Myrbäck ) på planen.
Killen tuggar tuggummi samtidigt som han spelar och som ni vet så klarar ju killar sällan av två saker samtidgt.
Klart att han måste ha varit överladdad.
Nu plockade Coach bort Myrbäck efter 2 perioder, och konstigt vore det annars.
Myrbäck gjorde inte ett enda rätt under 2 perioder !!
Måste ju finnas bättre 89.or än så där ?
Jag vet flera stycken 89.or som skulle göra det bättre.

Västerås !
Vad gör Nr 91 Mattsson i Västerås ?
Han var riktigt riktigt bra i matchen, han överglänste alla AIK spelarna.
Jag hade gett honom en 5.a för han höll landslagsklass.
Sedan får man ju tänka på att han spelar i ett lag som inte har så mkt annat än Matsson och för dagen en skön spelare i Rasmus Enström.
Han tunnlade upp kranberg hårt ett par gånger och hade lite lekstuga med AIKs backar emellanåt.
Han var helt klart värd en 4.a iaf.

En Sömnpillermatch förutom i 3.e då AIK och VIB gick ner på folk och tempot vart högre.
Matchens lirare enligt mig.

AIK: Mats Carlsson
VIB: Christer Mattsson

Sämst:
AIK: Andreas Fröberg
VIB: Simon Klein

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0