Innebandy förbundet = kalle anka ??? eller !

Trots våran sköna seger över ett för dagen riktgt bra bele barkarby så måste jag säga en sak.
Hur ska vanliga personer kunna ta Innebandyn på allvar.
Jag kom hem nu och skulle kolla hur det går för min gamla förening IBK Handen borta mot Finspång.
Det står 0-0 WO ?!?!?!?
SJälvklart blir man orolig att bussen har krockat eller dylikt.
Jag ringer Handens högra Dam Sussi.
Själklart blir hon oxå orolig och ringer Anders Håret Pettersson.
Sussi ringer tillbaka och säger.
Domarna kom inte !!!!!!

HALLÅ vi pratar div 1, sveriges näst högsta serie !
Domarna hade tackat ja till en annan match och inte vilken match som helst utan AIK-Pixbo.
Vad händer ?
Jag vet själv förra säsongen att man bjuder in laget, man kollar av så att man som hemmalag får ok av domarparet.
Men förbundet måste ju se sånt här.
Handen har alltså åkt ner till Finspång i chartrad buss a 7000.-, dom har ett par spelare som har lön för att åka med.
Vi kanske pratar 20-25 tusen i utgifter på en sådan match.
Inte helt enkelt för en idiell förening att ligga ute med.

Hallå IB Förbundet !!!
Vad händer ?

Lägg sedan till att Finspång inte får in några publikintäkter osv osv....

Ja vad säger man.


Nu till något roligar.
Vinst borta mot Bele Barkarby med 6-5.
Jag tycker att under hela matchen är vi det bättre laget och tänker inte be om ursäkt för det.
Bele gör en grymt bra 2.a period, flera av Bele publiken man pratade med efter så oxå att det var Beles bästa period under denna säsong.
I tredje går vi ner på 2 femmor och trummar på.
Bele är kanske lite för offensiva och det uttnyttjar vi.
Robin och Beles Keeper är helt klart Beles bästa spelare, även Hjerre gör en bra match fast bara dom första 2 perioderna sedan blev han männsklig.
I Nynäs visar vi upp ett tålamod och en lagkänsla utan dess like.
Nu är det svårt att bara ta ut en spelare men jag väljer iaf 2.
Stefan Svedlund i kassen räddar oss i period 2 då Bele kör över oss dom första 15 minuterna.
Av utespelarna väljer jag Dennis George Pettersson.
För dagen så spelade han center då Limpan och Braxen inte fanns tillgängliga.
Han gör det så jävla bra faktiskt.
GW visar tålamod och lugn när det är som hetast.
Nu har vi 6 poäng ner till formstarka Sundbyberg och 10 poäng till Sollentuna.
Efter jul så möter vi creapy Sköndal.
Sköndal är ett lag som kan vinna över alla lag en bra dag men dom kan oxå åka på stordäng av alla lag.
Idag vann Handen-VH över Sköndal.

GOd Jul på er, tipsrättningen kommer imorgon.
FInspång - IBK Handen räknas bort i tipset.

VAKNA FÖRBUNDET !!!!!!
VÅGA HA KOLL PÅ VAD NI SYSSLAR MED !!!!!!
PINSAMT !!!!!!

Tack till Kari och Niklas för en bra match och helt ok domare.
Se till att vinna över Sollentuna efter jul =)


JIMMY B , NÄR FÅR JAG MINA BLOMMOR ?????


Kommentarer
Postat av: Robin Avellan

Tack Nynäs och Lundström för en väl genomförd match, får hoppas på att vi ses i Div.2 nästa år. Matchkvalitén idag speglar väldigt god Div.2 klass i mitt tycke.

2008-12-21 @ 22:09:44
Postat av: Robin Avellan

www.robinavellan.blogspot.com

Gör en efterlängtad comeback på bloggscenen förövrigt ;)

2008-12-21 @ 23:01:23
Postat av: Doppsko

Tack du Robin,

Din blogg ska ja följa

2008-12-21 @ 23:32:32
URL: http://doppsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0