IB söndag med vinst

Det var seriefinal mot Sollentuna idag.
Vi hade maxutdelning och ledde med hela 9-0 efter 1.a perioden.
Vi försökte hålla fokuset och tålamodet uppe under hela matchen.
Det är inte så lätt när man märkaer att man är helt överlägsna.
Sollentuna försöker verkligen kriga i 2.a och 3.e.
Stort plus till Anta som driver på sina killar.
Jag själv är ruggit besviken på 3.e perioden som Sollentuna vinner med 3-0.
Så här i efterhand är jag stolt över killarna och grymt nöjd med 3 poäng.
Idag gick vi på 3 linor eller rättare sagt 2,5 =)
Lasse och Edfors fick dubbla lite och det gav utdelning direkt.
Edfors var enorm i första perioden.
Tobbe och GW var stort sett felfria idag.
3 Poäng och nu har vi ett bra försprång på 2.an Sollentuna och 3.an Sundbyberg.
Sumpan lattjade iväg Salem på läktarn idag och vann med 11-4.
Kul för Sumpan.

Kanske vann vi enkelt för att Mikulski kom förbi...



Direkt efter fajten så drog vi till Strandhallen för att kolla in TT mot Visby IBK.
Visby ledde med 2-0 presic när vi kom.
Då hörde vi genom dörren att Peppe Öhrn gjorde 1-2 i BP.
Visby krigade på hyfsat i 2.a perioden.
I 3.e var det inget snack om vilket lag som ägde Strandhallen.
TT körde över Visby och vann med 9-2.
Förstår mig inte på hur Visby spelar mot ett 2-2-1 system.
Bedrövlig passiva skulle jag vilja säga.
Första gången som jag fick se Nynäskillarna Zäta och Wilson i action.
Zäta vart matchens lirare i Visby.
håller inte med, tyckte att det var nummer 2 i Visby som skulle ha haft den.
Det var fan den enda spelaren som försökte lira innebandy i 3.e perioden.
Nr 21 Wahman var verkligen bedrövlig, att inte en sån kille blir bänkad i 3-e är för mig en gåta  ?????
Han solospelade bara !
Pinsam coaching !!!
Zäta och Wilson kommer ändå ur matchen med godkänt.



Imorgon spelas resten av matcherna i STHLM tipset.
Ska bli spännade att se hur Mullsjö kan behärska stora starka AIK.
Håller sig formen i för CTFC ?
Nu börjar jag tröttna på att skriva så jag säger en trevlig Lördag.
Hoppar ner i källaren igen för att kolla slutet på Liverpool - Fulham,
Sist jag kollade så ledde Man C över boring boring Arsenal.....
I morgon är det hetaste matchen, Tottenham - Blackburn.
Spurs vinner med 3-1 ..


//Doppsko

Kommentarer
Postat av: saxat från salems hemsida

Martin Nieminen medger misstag



1 Seger på 5 bortamatcher



Salem har inte levt upp till förväntningarna på bortaplan - allra minst deras egna. Efter dagens storförlust, 11-4 mot Sundbybergs IK, tar tränaren på sig skulden för de uteblivna resultaten.

- Nu är det back to basics som gäller, skriver Martin Nieminen.



Salem har lyckats skrapa ihop 13 poäng på de första nio omgångarna, men statestiken på bortaplan 1 seger på 5 borta matcher skrämmer inte många lag. För dåligt, tycker tränaren, som skyller på deras egna förmåga.



- Vi har introducerat våra nya tankar alldeles för fort och det har inte blivit något bra, spelarna verkar inte förstå vad som gäller, vi släpper in för enkla mål vi har släppt in mest mål i serien PINSAMT!. Säger lagets tränare



Tränaren Martin Nieminen, tar på sig fullt ansvar för de dåliga resultaten på bortaplan.



- Situationen ska naturligtvis skyllas på mig och inga andra jag har det övergripande ansvaret för hur vi genomför matcherna, och jag kommer att ta ett snack med spelarna under nästa vecka för att rensa luften och för att vi ska kunna komma till en lösning på situationen. Så här kan vi inte ha det!

2008-11-22 @ 18:43:14
Postat av: Clabbe

FACIT!



1. Caperio/Täby - Umeå City 8-4

2. AIK - Mullsjö AIS 9-4

3. Tyresö Trollbäcken - Visby IBK 9-2

4. Hässelby IBK - IBK Handen 9-5

5. Farsta IBK - Orminge Wallenstam IBK 14-5

6. Duvbo IK - FBI Tullinge 7-6

7. Sundbybergs IK - Salem IF 11-4 (ja ja....)

8. Sköndal IK - Vaxholms IBF 5-9

2008-11-23 @ 20:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0