Doppsko tar helg samt kollar av herrtrean i Sthlm

Fredagen har kommit och man sitter kvar på Jobbet fortfarande ?!?!?!
Har varit sjuuuuuuuukt mkt att göra på jobbet igen.
Sitter just nu och gör ordning matchprogrammet till våran match mot Jakobsbergs IBF.
Fraggel och han manskap ska ju ta sig till Nynäshamn imorgon för att möta stora starka NIBKen.
Klart att vi ska vara favoriter, men Fraggel är inte dum han.
Klart som korvspad att dom kommer sätta sin defensiv som prio 1.
Vi mötte ju Jakan i DM kvalet för ca 1 måndad sedan.
Då ville knappt Jakan spela IB !
Klart att dom var duktiga i försvarspelet.
4-1 vann vi med då.
Nu har vi hittat målformen och har spelat mot samtliga lag.
Serien vänder efter denna fajt.
Så här långt in i serien så har vi 25 poäng och 2.a Sollentuna har 18.
Jag satte som mål innan säsongen att vi skulle/borde kunna ha en 10 poängsledning till 3.e platsen fram till Jul..
Just idag är det är det 9 poäng till Sundbyberg (16p) med 3 matcher kvar att spela.
Klart att målet är inom räckhåll.
Just nu är det vi själva som är den största motståndaren.
Vi måste hela tiden vara på tårna, alla lagen vill ju vinna mot oss efter som vi har gått ut och sagt att vi ska upp till Div 2.
Nynäshamn är lite av SSL´s AIK eller Caperio eller som nu Helsingborg.
Vart vi än spelar våra bortamatcher så fylls hallarna *Skrattar mig harmynt*
Skämt å sido, klart att alla vill slå oss.

Lite om ett par lag i serien.

Som sagt så har vi mött Jakan i DM så vi kan väl säga att vi har mött alla lagen en gång iår.
Jag är nog mest imponerad av Sundbybergs IK.
Dom ville verkligen spela IB när dom var på besök i Gröndalshallen.
Nu får vi möta dom borta nästa helg.
Sumpan slog ju ut IBK Handen i DM.
Kan nog bli den tuffaste bortamatchen hittils.

Vaxholms IBF har jag varit lite besviken på.
Dom har verkligen en superorginisation och bra matcharrangemang.
Resultaten har uteblivit i serieupptakten.
Iofs har dom vaknat upp nu på höstkanten.
Vackers har ett grymt bra lag som borde ligga högra upp i tabellen.
Kanske har Jeppe G och Mildenberger (fan vilket schysst efternamn) för stor press på sina axlar.


Bele/Barkarby.
Ja vad säger man.
Trodde helt klart på detta lag.
Värvat över Hjärre från Bro och fått över Karke.
Verkar vara som att Bele tror att dom är bättre än vad dom är ?
Jag tycker iofs att dom var ganska så bra i 2 perioder när vi mötte dom.
Det kan vara så att dom underskattar motståndet dom möter.
Vad vet jag.
Tror iofs att Bele vaknar till snart, det måste dom göra.

IFK Sollentuna har skrämt mig eller rättare sagt gjorde.
Anta har ju lovat mig att dom skulle kunna vara kapabla till att ligga topp 3.
Det gör dom iofs nu, men när vi mötte IFK som var dom inte bra.
Jag tror att IFK hade för stor respekt för oss, iaf i första delen av matchen.
Jag kan säga att jag var super glad att matchen var över efter 1 period.
Jag var lite småskraj innan matchen.
IFK har spelat bra innan matchen mot oss.


Salem.....
Mycket snack där ute =)
MN tuggar ju som fasiken.
Helt klart kul med ett lag till som sticker ut i mängden.
Visst, vi kryssade mot Salem och dom gjorde ett bra 3.e period med domarens hjälp.
MEN vi skulle ha vunnit.
Det hade räckt att vi satt våra lägen vi hade i period 1 och 2 så hade Salem gett upp.
Nu gav vi dom ena handen och dom snodde hela kroppen.
Jävlar vad laddade vi ska vara hemma i Gröndalshallen mot Salems IF.
Där bjuder jag MN på bira en för varje mål dom gör !!

Bro IK har verkligen varit bra.
Fan dom har ju blivit av med massor med spelare.
Kari Karke har ju gått på lokalpubarna i Bro och viftat med plånboken =)
Jimmy B drar ett häst lass med Örten.
Hoppas att det slutar lika bra som det började för Bri i serien.


Handen-VH.
Jag lämnade VH för nynäshamn inför denna säsong.
Även Dennis,Svedlund,Ludde och Leo gjorde samma sak.
Jag vill verkligen och hoppas att VH tar tag i bitarna.
5p och näst sist trots att dom har ett bra lag.
Känns som Rolle får dra för stora lass i laget.
Nu är det en ny tränare på väg in och dessutom så har lite nya spelare varit och provtränat.
hoppas det går bättre efter julupphållet.

Åhh nu är matchprogrammen klara....
Bye bye och lycka till i Sthlmtipset .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0