136 mot Byxelkrok är avklarad


Då har man kommit fram till Kroken och vårat fina lilla landställe.
Kom fram vid 2 tiden.
Körde åt skogen i en pokerturre !! *suck*
På vägen ner så passerades ett par byhålor.
Genast kom man tänka på en sak.
Vad fan gör man t.e.x i Blackastad, eller i Mönsterås !
Kanske ska man spela en IB fajt under helgen.
I Verkebäck då, vad gör man där ?
Använder man sin IB sticka och metar med?
Frågorna är underliga men dom måste ändå ställas.
Det går inte en sekund utan att man tänker på Innebandy när man kör den mörka E22.an.
När man glider över Ölandsbron så ser man Färjestaden lysa upp.
Åh vad Kim Nilsson längtar hem just nu.
Hoppas att Jihde och småkillarna tar hand om Kimpa =)
Satt och lyssnade på radion och fick höra att AIK vann mot JIK,
Otippat !.... Nope.
När jag tidigare hörde att det stod 7-1 så trodde jag att mitt lilla tips skulle infrias.
Jag hade tidigare skrivit att Gnaget skulle göra minst 10 mål.
Nu vart det 7-2 till Världens bästa lag, AIK IB.
Tänkte på en annan sak när man jämnför Grymma IB spelare som t.e.x Jihde och Sundbom.
Ingen kan ju påstå att Sundbom springer snyggt.
Kolla på Jihde när han rör sig!
Han flyter nästan omkring på planen och finns överallt.
Jag tror att det är en stor orsak att han valde Gnaget för ett par säsonger sedan.
AIK är ju överallt och det vill Jihde oxå vara.
Nu ska ju sägas att Sundbom är en grymt bra spelare.
Jag var oxå långhårig när jag var ung och lite omogen, men jag tror att Sundbom är lite som den där annorlunda människan.
Han som trodde att styrkan satt i håret, Simson
Men båda dessa herrar har iaf grymt trevliga bloggar.

Ronny Carlsson våran sportchef har även han en trevlig blogg, om han springer snygg ?
Nää det kan jag aldrig tänka mig.
Fast Ronny gör andra saker snygg och bra.
Han har t.e.x fixat en jävla massa kring våran DM Fajt mot CTFC.
Vi kommer att ha pyroteknik för första gången.
Sköna flames i golvet osv osv.
Nu pirrar det lite i magen när man tänker på snyggt det kommer se ut när vi glider in i en fullsatt Gröndalshall.
Det blir Asp Och Larsson som dömmer, vi har haft dom två gånger och har gjort det riktigt bra.

Vad kan vi göra för att stoppa CTFC ?
Många säger ingenting, en del säger, ni har inte en chans.
Kanske , Kanske inte.
Vi är iaf inget lag som ger upp på förhand.
Nynäshamns IBK är ett riktigt bra lag om man jämnför med div 2 t.e.x.
Vi har spelare som Edfors, har gjort ett par matcher med just CTFC, Hellkvist och Näslund har spelat i högsta ligan i Norge.
Näslund har ju varit radarpartner med Kronberg i Dalen.
Ludde,GW,Lasse och Svedlund har alla spelat i Div 1 förra säsongen.
Vi har ju våran tekniske Anders Johansson som var grym i Stadslaget för ett par säsonger sedan.
Får jag och Clabbe ihop bitarna och vi lyckas hålla tätt i första så kan allt hända.

För er som tänkte glida ner och kika lite IB på Onsdag så säger jag bara en sak, kom i tid.
Hallen kommer att bli fullpackad.

Åh, höll på glömma en rolig sak, Ronny C har ju även fixat så att Nynäs TV kommer och filmar matchen.
Matchen kommer att sändas i efterhand.
I en hel vecka kommer matchen gå på Nynäs TV (förmiddag och eftermiddag)
Undra sa flundran om Geddan är en fisk, vilka blir kommentatorer ?
Ronny håller på att förhandlar så att vi kan få 4 matcher i 2009 på Nynäs TV.
Klart att det behövs lite sponsorer, men det fixar Ronny =)

Kul att Nynäsposten är med och skriver en hel del om oss för tillfället.
Stora fina reportage om matcherna och föreningen *najs*

Såg att vi hamnade 3.a i Jihdes Bloggomröstning och att han lovade att göra reportage om vi lyckas vinna över CTFC.
Oj vilken skön morot vi fick . . .

Just nu så sitter jag och väntar på att Sweet Key/kay ska göra om designen på min blogg, intressant.

Nu börjar jag bli riktigt trött...

Till sist så måste jag bara säga att jag är sjuuuuukt nöjd att jag och Ronny lyckades övertala Clabbe "BigFist" Pettersson att krita på för NIBKen.
Vi har samma tänk + att vi behandlar våra spelare som junisar,    varför,    jo för att vi kan !
Dagens spelare kan ha lite svårt att förstå ibland och då är ju Clabbe grym.
Clabbe ritar som en gud !
RONNY , se till att fixa A3 tavlan NU!!!!!!! =)

Sov Gott




/Coach Doppsko

Kommentarer
Postat av: Laken

Nja svårt att förstå vet jag inte men däremot ritar Clabbe rätt från början ;)

2008-10-25 @ 13:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0