Äntligen Fredag !

Haft sjukt mkt att göra på Jobbet denna vecka.
Har knappt hunnit med något annat än jobb,IB och jobb samt lite IB.
Familjen har inte kommit i första hand så jag får skärpa till mig lite.
Nu är det iaf Fredag och jag ska hem och mysa med lite poker eller kanske så ska jag bry mig om Kerstin lite.
Det är ju matche imorgon igen, Vaxholm borta.






I onsdags vann vi mot Jakobsberg i DM så nu får vi möta SSL laget Capeiro/Täby.
Har inte en aning om dom kommer med ett bra lag, bra lag !!!
Även om dom skule vila Poeten Sundbom som för övrigt är en bra IB domare, Dalbjer och R Hyyeriääääänenenenenen eller hur det stavas så kommer dom med ett bra lag.
Capeiro är ju tokfavvoriter om dom sköter sina kort rätt.
Matchen är inte bestämd ännu men det kommer bli en Onsdag i Gröndalshallen.
Vi kommer att promota matchen hårt så jag hoppas någon av "Täby Stjärnorna" glider med.
Det kommer bli fest !



I helgen (Lördag 1330) så möte vi toppkonkurrenten Vaxholms IBF i IF Hallen.
Vaxhom är ett bra lag med JG som storstjärna i laget, men Vaxholm själva säger att det är lagmoralen som gör dom så bra.
Kanske det säger jag !
Jag sa det förra säsongen och säger det återigen, JG är en av seriens bästa spelare.
Den som säger något annat ljuger.
Vi har har oxå ett par riktgt bra spelare.
Tycärr för oss så kan inte Edfors spela denna match.
Edfors har ju SSL erfarenheter.
Men vi har trots allt ett riktgt bra lag.
Jag har själv tippat på att vi vinner med 11-4 och jag tror nog att Nieminen i Salem håler en x-tra tumme för oss=)



I SSL så vilar ju AIK och Warberg p g a en mkt roligare serie eller ?
Våra DM moståndare Capeiro kommer nog att spöa skiten ur Västerås med typ 11-4
Dessutom så tror jag att Mullsjö vinner borta mot Umeå.
Falun får en ganska så enkel uppgift hemma mot JIK.
Storvreta-Dalen kan bli en publikmatch.
Två bra lag som vill kriga om topp platserna.



I Div Mellersta så följer jag mitt gamla lag IBK Handen.
Här har vi en kulig match.
Lovve som är ny tränare i Handen ställs mot sitt gamla lag Visby IBK.
Visby har ännu inte vunnit och jag tycker att Handen är ett snäpp vassare än VIsby.
Synd för Visby att få inkassera ytterligare ett nederlag i serien.
Sedan ar vi ett STHLM Derby.
Det är min kompis Gafvelins TT som möter Hässelby hemma.
TT har börjat bra och är obesegrade men det är även Hässelby.
Hässelby kan rycka ifrån TT vid vinst, men jag tror nog att TT klara av detta på hemmaplan.
Åkersberga får det sjukt tufft mot Skoghall, Skoghall har ett snabbt sepl som kommer få många hål på Ackers.
Sura möter Onyx, nu måste Sura vinna ingen för att inte få stämpeln som ett nykomlingslag.
Onyx är bra, en tajt match.
På söndag har Karlstad chansen till 3poäng, då dom möter uppochnerlaget Odelberg/Gustavsberg.
Jag tror att Karlstad vinner med 6-5 i SD




Till slut så tittar vi på serien som vi ska till nästa säsong !
Tullinge leder serien på samma poäng som Huddinge.
Storvreta Ung och Duvbo ligger sist.
SB som vi mötte förra säsongen kommer återigen vinna och dom gör det mot Orminge Wallenstam.
Huddinge krossar stackars Duvbo som inte har fått ihop ett bra lag denna säsong.
Bollstanäs - Tullinge kommer att bli en bra match, 2 lag med bra rutin och ett snabbt spel *najs*
Huddinge kan gå om vid vinst mot Duvbo samt att Agenterna torskar mot Bollstanäs.
Täby FC tar 3 nya mot Hammarby, Robin sätter minst 3 kassar !

Kommentarer
Postat av: MN

Jag hopaps ni leker hem vaxholms matchen, straffa de ordentligt.....ha ha ha.



Lycka till!



//Coach MN

2008-10-10 @ 20:48:54
Postat av: Danne Doppsko

Tack du MN

2008-10-10 @ 23:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0