Förlust mot Caperio/Täby

Är ändå hyfsat nöjd.
Det är våra första 10 minuter som avgör matchen.
Vi är liet för nervösa när Sundbom , Rappel, Algulander, Måve sätter igång och lirar bollen på ett snöre.
Det tar som sagt ca 10-12 minuter innan vi läser av Caperios taktik.
Då står det tyvärr 3-0 till CT.
Men om man kollar sista 8min i 1 perioden så spelar vi 1-1. 2 perioden förlust med 2-3 och i 3.e så kryssar vi (2--2).
Vi lyckas med vårat raka offensiva spel, CT.s backar har ibland svårt att få koll på vårat djupa spelare.
Visst att CT var det bätttre laget men vi borde kunnat skakat dom era.
Lasse Lindelöf hade ibland lekstuga i hörnen.
Rappel hade svårt att hänga på honom.
Jag blev jävligt imponerad av Bron-Sundbom, iaf i första perioden då han gjorde lite som han ville.
Algulander var helt klart CT bäste spelare för dagen.
Kul i slutet av period 3 då vi öste på och hade mkt boll, det var lite grinigt och tufft.
Domarparet ASP och Larsson hade ibland svårt att hänga med men gör det bästa av situationen.
Jag kan tycka att dom gav CT lite väl lätta frislag i period 2.
Annars helt ok insats av dessa herrar, det är defenitivt inte deras fel att vi förlorar iaf.
Kul att CT visar sin proffsighet och kommer ner med det bästa dom har hemma, kanske inte lika proffsiga komentarer när dom passerar våran bänk =)...........
Men så kanske det är i SSL !
Kul att få träffa på Conny Svensson igen, saknar han på Team Sportia.
Tack till Ronny,Jonas,Elisabeth och hela Nynäshamns IBK för all hjälp igår.
Även ett stort tack till våra sponsorer till denna match, Nynäshan Buisness Park, Coop Konsum, Tv Nynäs, Nynäsposten.
Nu får vi vänta ett helt år på DM igen.

*****

Nu laddar vi för bortamatchen mot Salems IF.
Det ska bli kul med en ny tuff match.
Kan vi hålla i våran 3.e period från CT matchen så kan det bli många mål mot Salems IF.
Vi siktar som vanligt på att göra våra 10mål, om vi lyckas ? kanske.....
MN från Salem var ju nere och kollade tillställning.
Kom Jimmy från BRO ? jag såg honom aldrig.

****

Igår slog jag nytt rekord på beökare på bloggen 216 unika !!! 299 visningar !!!
KUL
Var det kanske för att vi skulle möta Caperio / Täby....
Jag får bli bättre på att blogga in lite sköna texter oftare.


Kommentarer
Postat av: MN

Jag bjuder på bira efter matchen om vi släpper in två siffrigt mot er i helgen!!!!!



ALDRIG!!!!



//Coach Salem

2008-10-30 @ 15:39:41
Postat av: Jimmy B

Klart man var där. Biljetter var undanlagda(tackar).

Men några fåtöljer såg jag aldrig till så det blev ståplats. Men det gör inget. Räkna dock inte med att få sittplatser i erat bås när ni kommer på besök

2008-10-30 @ 15:45:32
Postat av: Doppsko

@MN fan, jag trodde nästan på dig för en sekund !



@ Jimmy, stort av er att komma ner, ska se till att fixa lite frukt och energi till er när ni kommer på besök som kompensation.

MN hade ju en ledig plats hos sig, du kan ju ha tagit plats brevid honom och snacka lite kommunfördelning !

Då slipper ju Fraggelmannen =)

2008-10-30 @ 15:55:54
Postat av: Läderlappen

Salem - Nynäs 6 - 10



Spikat

2008-10-30 @ 16:16:19
Postat av: Clabbe

Jag tror på MN...



Jag lämnar bilen hemma.

2008-10-30 @ 16:40:25
Postat av: Mannen med fläskläpp

Aldrig att ni gör 10kassar på Salem. Salem vinner med 7-4 och ni får känna på samma smörja som Bro fick göra.

2008-10-31 @ 09:04:57
Postat av: En som vet!

Bra ljug!!!

2008-10-31 @ 10:16:51
Postat av: JimmyB

Mannen med fläskläpp: Vad erbjuder du för odds på Nynäs vinst kombinerat med 10 mål framåt.

Häls



En spelsugen Jimmy

2008-10-31 @ 11:13:46
Postat av: MN

Tycker du gör rätt i clabbe, ställ bilen så tar vi biran efter sen.



doppis, vad gillar du bäst ljus eller mörk öl???...ha ha ha

2008-10-31 @ 13:11:49
Postat av: Doppsko

@ Mannen med Flerre läpp.

Vem är du att tror ngot sådant !



@ Jimmy.

Jag skulle kunna ge dig ett odds på 10 framåt + vinst (1,25) =)



@MN

Pripps Pure ASG

2008-10-31 @ 17:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0