Helgens tips och tankar




Börjar med tipset för Supertrean i STHLM.
Endast två matcher i helgen resterande går nästa vecka, men eftersom vi har en tipstävling så är man illa tvungen att tänka redan idag.
Iofs så tänker jag inte så mkt när jag tippar.
Jag tippar det som faller mig in.
Inte som Jimmy i Bro som analyserar med program och div fusk, fyy på dig Jimmy =)
Här kommer tipset iaf.


IBK Handen - Bro IK 7-6
Hall: Torvalla
Handen vill ju bara vinna en fajt nu och det gör inget om dom gör det mot Broiken.
Om nu Jimmy B spelar så kommer VH vinna för Jimmy kallas även för Mr Bollstrul.
Hoppas verkligen han spelar när vi möter dom =)
Bro får väl starta vi 7 tiden på morognen för att hinna ner till Handen, detta gör att dom inte är laddade.  

Tumba GOIF - IFK Sollentuna. 4-10

Hall: Storvretens Sporthall
Sollentuna blandar och ger.
Det kommer bli minst 5 mål från Richardsson.
Sollentunas tunga lag kommer köra över Tumba  

Vaxholms IBF - Jakobsbergs IBF 9-6

Hall: IF Hallen
Nu måste bara Vackers vinna, dom kanske har blivit smittade av Åkersbergas fina statistik dom senaste matcherna.
Jakan kommer få det tufft med Vackers snabba omställningar, gäller bara att JG börjar producera igen.
Vaxholm vill verkligen visa att dom är hemmastarka, dessutom så hoppas jag för vaxholms skulla att det går bra.
Ett av få lag i serien som har ett bra hemmaarrangemang.  

Salems IF - Nynäshamns IBK 4-7

Hall: Skogängshallen
Det blir nog våran tuffaste uppgift hittils, denna match går ju efter våran DM match mot Caperio.
Vi kommer att vara sjukt laddade för att åka till Salem för en publikmatch.
Salem är hemmastarka, men vi är bortastarka.
MN får nog klura ut något bättre en man man om det inte ska rinna iväg.
Kul att Salem börjar vinna lite så att dom tar sig till 3.e platsen.  

Sköndal - Bele Barkarby. 6-9

Hall: Sköndalshallen
Oj då ! Sköndal verkar inte gilla Beles spel. Bele vann båda matcherna förra säsongen.
Jag tror att Bele vinner i sista perioden.
Sköndal verkar vara bedrövliga i 3.e. Wesley ska kanske träna lite kondis på spelarna

Detta om tipset för omg 6 i Sthlmtrean.


***********
Nu spanar vi in lite SSL.

Vi börjar med att kika på AIK Vs JIKen.
Stackars JIK !!
Man får ju lite pirr i magen när man tänker på lekstugan Djurling och Jihde kommer att ha med JIK.
Jag blir förvånad om inte AIK gör minst 10 kassar.
Djurling 5+2 (Jag brukar ha rätt om Djurlings poäng)

Mullsjö tar emot VIBF.
Mullsjö har verkligen visat kamp och vilja så här här långt.
Holtz bara öser in poäng och ser stark ut.
Stackars Västerås som för övrigt har en god Gurka i sin stad,men man åker på däng med uddamålet.

Warberg måste hitta tillbaka till sitt EGO igen, sitt lagego !
Warberg har ju världens lag men börjar svacka lite.
Tungt för Dalen att möt W borta för att sedan åka till Tibblehallen för att åter ifgen få spö.
Dalen torskar båda sina matcher i helgen.
Ketil får alltså åka Sverige runt för att få lite smisk !

Umeå äter upp Järfälla på söndag.

På Söndag fär även JIKen smaka på Mullsjöandan.
Fan Mullsjö får mig att tänka tillbaka i tiden när man hade Mulltoa på Landet.
OTROLIGT fult namn på en stad.
Kul att dom har kastat in lite sköna bokstäver innan sitt namn iaf.

Sedan ska laget med egen häst och backhopparkillarna spela.
IBF Falun, vilken stad !
Party party, det vet dom hur man gör.
FCH kommer nog få det riktgt tufft här.
Falun plockar fram den beryktade dalahästen och trummar på som aldrig förr.

Pixbo ! fan finns dom kvar ?
Har inte hört så mkt om dom på senaste tiden, konkurs eller ?
Balrog Botkyrka ska ner till Sveriges baksida för att hämta hem 3 lätta poäng.
Fan låt lydecker spela !!
Annars tar vi hem honom till Nynäshamn =)

*****

Jag älskar att titta in i Div 1 Mellersta.
Här har vi spännade lag som ONYX och Visby IBK, dessutom så ska det bli roligt att följa kompisarna i TT och Handen.
Hur kommer Odelberg förvalta sin chans dom fivk ?
O/G är ju bara3 poäng efter Skoghall.
TÄNK OM, O/G skulle ta sig till SSL, vilken saga....
Då kommer iaf jag kalla O/G för Åshöjdens Odelbergare .

Mitt före detta lag IBK Handen har haft det tufft, dom har ett par matcher som dom borde ha vunnit.
Men i fredags var dom bedrövliga när dom mötte TT, torsk med 11-3.
Skönt att dom drog till Åkersberga på söndagen iaf.

Surhammar följer jag så gärna.
Vi spelade 2-2 mot dom i Sverigespelen.
Jävlar vad trevliga lirare det fanns där.
Men jag gillar ju inte deras 2-2-1, kanske var därför vi hängde med så bra.

I helgen så blir vinnarna, Skoghall, Handen, TT, Finspång, Visby och Örebro......



//Danne Doppsko

PS missa inte matchen på Onsdag           


Kommentarer
Postat av: Bro-spelare

Fan, du kör ju bara önsketippningar på Bro varje omgång.. :P

Lycka till i helgen!!

2008-10-24 @ 23:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0