Nattsudd med Doppsko

Kunde inte somna om när jag vaknade för 30 min sen.
Hade ett par sjukt sköna drömmar om DM fajten mot Caperio/Täby.
Matchen kommer ju troligtvis bli en Onsdag p g a att vi spelar bara lördagar framöver.
Kan detta locka ner några av CT´s stjärnor.?
Jag hoppas det iaf.
Skulle ju vara najs att se LL göra en tunnel på Danne Sundbom !
Vårat försvarsspel skulle få sättas på prov ordenligt.
Vi har ett bra självförtroende nu .
15 matcher på försäsongen och 3 DM matcher samt 4 seriefajter har vi klarat av och har endast förlorat en på ordinarie tid.
Vi har slagit Farsta, Krossat Täby FC samt spelat jämnt med Surahammar div 1 (2-2)
Än så länge så har vi vunnit i serien mot Bele Barkarby med 9-2, Bele är ett av topp 3 lagen ihop med oss och Vaxholm.
Vi slog Sundbyberg med 10-3 som i veckan slog ut Åkersberga i DM.
Matchen mot Sköndals IF slutade 15-7, det är första gången som vårat förvar darrar lite,
Samt igår, då slog vi tillbaka Vaxholm borta med 9-3.
Jag och Clabbe har gått från sura till glada gubbar.
Visst att vi kan vara lite griniga när inte försvarspelet sitter.
Men vi kör stenhårt på det för våran och våra spelares skull.
För första gången idag så kändes förvarspelet nästan 100%.
Samtliga backar som spelar idag håller div 1 klass.
Jag tror helt klart att vi kan skrälla mot CT, iaf om dom kommer ner och ställer in dojjorna.
Ger dom oss handen så tar vi hela armen !
Till CT matchen så kommer Peter Edfors och Leo Svanberg vara tillbaka.
Vi kommer att satsa stenhårt på att fylla hallen till matchen, 300 pers tar vi och det ska vi klara av.
Vi hade ju nästan 130pers mot Sumpan förra onsdagen.
Om bara CT kan släppa iväg ett par sköna lirare så kommer det dra ännu mera folk.
Men först ut är det Tumba GOIF , Tumba kommer på besök Lördagen den 18 Okt.
Där gäller det att vara ödmjuka och inte se i tabellen, Tumba ligger som sagt sist och kommer kämpa om alla poäng dom kan.
Nu ska jag försöka dra mig till bingen.
Ska dra iväg med Clabbe och Scouta Tumba imorgon.

Natt så gott    /Doppsko

Kommentarer
Postat av: MN

Vi ses i Tumba herr doppsko.....



Ska kolla in Handen lite tänkte jag!



//Coach MN

2008-10-12 @ 11:35:40
Postat av: Anonym

Krossat Täby FC? 7 - 5 vinst, 1 - 4 innan oskyldiga Lasse körde över keepern. Gör om, gör rätt. Du vet att ni hade åkt på torsk om Lasse inte gjort som han gjorde : )

2008-10-12 @ 20:01:27
Postat av: Doppsko

Vi krossade er Robin =)

2008-10-12 @ 20:13:55
Postat av: Anonym

Du läser mig som en öppen bok min vän.

Härlig start på säsongen, coachsegrar eller är det för att Leo inte lirat? : )

Saknar faktiskt lilla Nynäs av någon underlig anledning...

2008-10-12 @ 21:52:40
Postat av: Danne Doppsko

Klart att det är coachsegrar.

Jag och Clabbe har fått bra ordning på Nynäshamn.

Speciellt försvarspelet.

2008-10-13 @ 15:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0