Ojj vad veckan går fort !

Det blir första helgen på väldigt länge som jag inte har någon innebandy.
Iofs blir det galmiddag nere i Nynäshamn på Lördag.
Ska oxå dra till torvalla på söndag för att se Handen-VH mot Vaxholm.
Våran match mot IBK Gnaget är ju inställd sedan en tid tillbaka.
Måste snart åka hem från jobbet för att prova kostymen, det var ju inte igår man svidade på en kostym på kroppen.
Ska bli kul att parta loss i Nynäs en lördagkväll.
Hur fan ta man sig hem från världens ände ?
Kan man ringa tomten ?
Får se om jag och Kerran våldgästar Ronny C

*****

Helgens matcher och mitt tips.

2008-10-04
IFK Sollentuna -Sköndals IK  6-7
Salems IF -Tumba GOIF  5-2
2008-10-05
IBK Handen - VH -Vaxholms IBF  8-8
Jakobsbergs IBF -Bele Barkarby IF IBF  4-9
Bro IK -Sundbybergs IK  5-7

För kommentarer se www.lagsidan.se/ristomta efter 2200 ikväll

****
SSL

Storvreta får en enkel 3 poängare på JIKen
Kohonen har nu chansen att ta igen i poängligan, Mika gör 2+3 mot JIK
Gnaget har en tuff bortafajt mot svårspelade Dalen, men Gnaget gör processen snabb och vinner med 9-5.
Ett trevlig derby i sthlm blir det på söndag mellan Capeiro/Täby - Järfälla.
Håller lite x-tra på Järfälla eftersom jag har några bekantingar där från min tid i IBK Handen. (Patric Schantz och Sebastian Gafvelin)
Hedas Västerås får det tufft hemma mot Umeå !

****
Div 1 Mellersta

Jag följer ju Surahammar lite eftersom att vi spelade 2-2 mot som i Sverigespelen.
Sura möter tunga Hässelby, Sura leder än så länge men får det tufft mot Hässelby.
Kan dom klara av Hässelby så kommer Suras själförtroende sticka i höjden.

IBK Handen möter Finspång hemma och på pappret ska det vara en lätt seger för dom.
Man har ju hört en del spelare som inte är helt nöjda med starten.
Handens spelare har ju en sjuk vilja att prestera, kan Loove tygla dessa viljor ?

TT ångar på och visar stabilitet och tålamod.
Jonas Gafvelins entre i TT tycks ha gjort susen.
Jonas är ruggigt kompetent och kan ta TT högt denna säsong.
Odelberg7Gustafsberg blir en mumsbit för TT på Söndag.

När ska Karlstad, Visby, Åkersberga eller Finspång ta sina första 3 poängare.
Tyvärr för dessa lag som kommer dom inte i helgen heller.

Örebro - Karlstad 7-4
Skoghall - Visby 6-5
Onyx - Åkersberga 8-3
Handen - Finspång 7-5 Handen tappar en 7-1 ledning till 7-5 på dom sista 10 min.

****
Division 2 Östra Svealand

Jag är helt övertygad om att SB tar sin första 3 poängare mot Duvbo.
Farsta och Täby FC kryssar i en målrik match.
Huddinge forsätter att vinna samt att Nykvarn krossar Orminge/Wallenstam.
FBI Tullinge kommer vinna med 2 siffrigt mot Storvreta Ungdom


//Danne Doppsko 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0