Är det kul att vara IB domare ?

Drömde om detta inatt.
Hur kul kan det vara att vara domare?




Jag har lovat mig själv att inte mera skrika på en dålig domare=)
I drömmen så fick jag massa gummikulor instoppade i munnen varje gång jag gnällde på en domare då domaren hade rätt.
Nu ligger vi i supertrean, jag kan inte påstå att vi hade dom bästa domararna förra säsongen.
Va fan, dom gör ju sitt bästa (förhoppningsvis)
Jag hade faktiskt lovat mig själv att försöka dra till med ett domarmöte inför Supertrean starten.
Domarna var alldeles för ojämna.
Dom bästa domarparen var ibland riktgt bra, dom mindre bra ver ibland helt usla och blåste för allt !
Jag lider ibland med domare som får utstå massor med skit, iofs får dom betalt så lite skit ska dom kunna ta.
Åker man och kollar på SSL så tycker jag att domarna har blivit mkt mkt bättre, kanske kan det ha att göra med att TV4 visar fler matcher.
Vad jag menar är att då får domarna visa upp sig på ett helt annat sätt.
Jag jobbar stenhårt med mina killar att vi måste bemöta domaren med respekt och inte lägga någon tid på just domaren.
Vi måste koncentrera oss på vårat eget spel.
Så på frågan om det är kul att vara IB domare så blir svaret, Njaaa =)
Det är nog värre att vara Fotbollsdomare.
Man läser ju om domare som blir misshandlade etc etc.

//Danne Doppsko (ser fram emot träningen ikväll)


Kommentarer
Postat av: Kenta

Alla domare suger !

2008-09-01 @ 12:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0