Doppsko laddar för Sverigespelen i Köping

Vad vet man om motståndarna ?
Vi ska ju möt Flens IBF, MIK2 Västerås och Surhammar.
Sura vet jag är nykomlingar i Div 1 och skall möta IBK Handen i sin seriepremiär.
Dom verkar åka med en sjukt stor trupp till Sverigespelen (8backar+13forwards).
Då jämnför jag med oss som åker med en trupp på 5backar+8forwards, resten får stanna hemma.
Sura har ju favoritskapet i turneringen och dessutom så får dom spela alla sina matcher i A-hallen.
Vi får två i C-hallen som förra säsongen var under all kritik.
I slutspelet så stängde dom hallen p.g.a hallen var för farlig, har dom gjort några förbättringar i C-hallen ?
Jag minns att den var sjukt liten.

****

Vi börjar med att möta Flens IBF.
Jag vet inget om flen mer än att dom var nominerade till årets förening 2007.
Flen fick glida omkring lite flachigt i Globen under TV4 sändningarna.
Så att föreningen i sig vill satsa tvivlar jag inte på

****

Sen är det dags för MIK Västerås (2)
Dom verkar ha så mkt lag så att dom ställer upp med två stycken.
Deras MIK1 är iaf deras herrlag, och MIK2 är deras A juniorer /juniorallsvenskanlaget


****
Kommer att bli tuffa matcher i Dödensgrupp =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0