En lite lugnare dag på jobbet !

Just nu är det lugnare än vad det brukar så jag tänkte nog börja med +/- för helgens matcher.
Jag är otrolig nöjd att vi slog Farsta i första matchen med 6-5, tappade iofs 6-3 i slutet.
Vi visade att vi skall ha en stor press på oss denna säsong.
Jag och Clabbe börjar får ordning på spelet i anfall och i försvar.
Vi har inte släppt in fler än 5 mål någon match och då har vi mött lag som Värmdö div2,Visby div1, Farsta div2, Täby div2.
Av 9 matcher matcher så har vi vunnit 8, det är endast Visby IBK som har lyckats vinna över oss.
I den matchen så ledde vi med 3-1 inför sista perioden.
I DM så fick vi en lätt grupp, men på 2x20 så lyckades vi ändå vinna med 14-4 och 11-0.
Så visst har vi lite press på oss.
Det ska bli kul att åka till Köping och Sverigespelen för lite sköna matcher.
Där möter vi div III lagen Flen och MIK Västerås samt div 1 laget Surahammar.
Klart att jag har höga förväntningar på Sverigespelen i helgen.
Vi vann ju i helgen och fick då ihop lite x-tra pengar så nu kan vi ta in på hotel istf tält !!!
Snart är det dags för hemgång och sedan ner till Nynäs för lite träning !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0