En lyckad Lördag i Nynäshamn

Det var en lyckad dag i Nynäshamn dag.
Iofs var man inte pigg vid 05:50 i morse.
Jag gled in vid Gröndalshallen 06:50 och var först ihop med Packe.
Granvik som kom med frulllen var sen (07:15) men det var för att sportchefen hade försovit sig.
Clabbe min ass Coach kom på exact tidpunkt.
Vi fick i oss lite frulle och RedBullsisar.
Grabbarna började värma upp vid 08:00 inför Farsta matchen.
Jag kände i min vänstra doppsko att vi kunde slå Farsta.
Matchen började och se på f*n vi spelade på ungefär samma sätt.
Det som var skillnaden i första perioden var att vi var ett snäpp vassare än Farsta.
Vi tog ledningen med 1-0 men Farsta gjorde snabbt 1-1.
Vi lyckas få in 2-1 innan perioden tar slut.
Nu fick killarna beröm för sin första period som nästan var 100%
Jag tror att vi endast slog ett felpass i första.
I andra börjar Farsta vakna till liv och flyttar upp  sitt spel.
Vi står emot bra och får utdelning (3-1)
Farsta krigar på och gör både 3-2och 3-3, 3-3 kommer lite snöpligt från vänster kanten.
Såg mera ut som en passning än skott, men alla mål räknas.
3-3 efter andra och vi var med, Farsta hade iofs vaknat till liv och bjöd på ett par schyssta uppspel.
+ i andra var att vi höll våra positioner och krigade bra.
den 3.e perioden kom fort och så även våran utdelning.
Vi går ifrån till 6-3 och spelar ett bländande spel med massor med IB godis.
6-3 kassen är ett riktgt snyggt mål som går som ett snöre genom hela laget och avslutas av Trimpen.
Sebbes passning är från en annan värld.
Nu börjar Farsta trycka på hårt och gör 6-4 och 6-5.
med 1,10 kvar så får vi vårat första PP.
Jag och Clabbe tar en TO och pratar på att chilla med bollen och inte stressa.
Vi håller bollen hysat säkert och lycka till slut besegra Farsta med 6-5.
Sett över hela fajten så tycker jag att vi värda segern.
VI hade ett par lyckominuter där vi går ifrån till 6-3.
Farsta slog sedan Täby FC med 5-2.
Täby i sin tur hade vunnit äver Turinge med 3-2
Vi lyckades med nöd och näppe vinna mot Turinge med 4-3 efter att Turinges storspelande keeper blivit skadad.
Vi ägde matchen i 1,5 period.
Pär våran vänster forward är ombytt till målvakt och räddar en straff.
Janne The Killer står ikassen med ena armen nästan ur led.
Mot slutet tycker jag att Turinge står upp och kämpar sig tillbaka in i matchen.
Vi tappar en 4-1 ledning till 4-3 men rider ur stormen.

Tabell efter 2 omgångar:
Nynäs 2 2 0 0 10-8 +2 6P
Farsta 2 1 0 1 10-8 +2 3P
Täby 2 1 0 1 5-7 -2 3P
Turinge 2 0 0 2 5-8 -3 0P

Om samma lag hamnar på lika poäng gäller följande.
1: Inbördes möte
2: Målskillnad
3: Gjorda mål
4: Lottning

 Kom till Nynäs och kolla den avslutande fajten mot Täby FC.
Vid kryss eller vinst så är vi Turneringssegrare och om så blir fallet så lovar jag att raka av mig allt doppskägg och dopphår på huvudet  !!!

//Danne Doppsko


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0