Ett bra möte med STHLMs IB Förbund !

I går var det serieträff med domarna !
Det var 6 domar par av 9 som var på plats.
Nästan alla föreningar kom.
Jag tror att det var Handen-VH, Bele/Barkarby och Tumba GOIF som uteblev.
Jag själv tycker att mötet var bra.
Det handlade bara om Sthlm supertrea som faktisk är Sthlm Innebandyförbunds prioserie.
Vi fick veta en hel del kuriosa från förra säsongen och även varför H3 i Sthlm bantades ner från 2 serier (20lag) till en serie (12 lag)
Det märktes att domarna själva tyckte denna serieträff var vettig.
All pressentation och genomgång av serien tog väl ca 30min
Sedan var det dags för en bra punkt.
Vi som representerade föreningarna fick tycka till om domarna och samma sak för domarna som fick tycka till om Föreningarna.
Det är svårt att bara säga att domarna ska höja sig en nivå.
Föreningarna måste komma med något konkret!

Det tycker jag att vi gjorde.

Det var väl mest jag och Patrik från Sköndal som hade något att säga=)

Vi fick fram ett par riktgt bra saker.


Varför denna disskution uppkom var för att vi (föreningarna) tyckte att domarna höll en alldeles för ojämn nivå 07/08.
Vi vill försöka få en skönare harmoni på planen.
Våra (föreningarna) krav till domarna

"Jämnare nivå"
Domarna skall visa från start vilken nivå dom har.
Domarna skall ha samma nivå 60min
Gärna att  domarna tar ett möte innan match med Kapten alt Coach/Tränare och har en genomgång
Att domarna skall verkställa sin löften (typ om han säger att nästa gång du snackar åker du ut)

Sedan påpekade jag till samtliga föreningar och skickar då en känga till Bele/Barkarby.
"" FYLL I IDA"" och då menar jag allt, även kontakt uppgifter.
Bele/Barkarby har hållt en nivå som liknar div 6 eller 7 när det gäller iDA.
Men det kommer säkert bli bättre i år.

Sedan var det ju självklart domarnas tur att prata.
Flera av domarna hade gått kursen för ett par helger sedan.
Där la man mkt fokus på
- Slag
-Sargspelet
-Gnäll från spelare

Sedan vill ju då domarna självklart ha hjälp av oss ledare med att jobba med våra spelare vad det gäller
- Attityden
-Reaktioner

Flera av domarna tycker att det kan vara knepigt att komma till vissa hallar.
En domare får ju inte komma i träningsoverall utan han måste vara civilklädd.
Domarnas nummer hittas på innebanndt.se under aktuell match.
Slå en signal innan och ge dom ett nummer på omklädningsrum så att dom känner sig välkomna.

Vi måste börja ta emot våra domare ute på fältet.
Handla in lite kaffe eller någon läsk och en godisbit så blir allt bättre.
Kan man få fördel så ska man ta chansen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0