Vem är Loove Ringwall att säga så ?

Efter att jag har läst (Looves Ringwalls) blogg så tappar man hakan.

Jag tycker det är fegt att blogga en sådan sak som Loove gjorde, men eftersom han inte svarar när jag ringer så får jag blogga mitt försvar !

Jag citerar ur hans bloog """Ett oproffsigt och grisigt agerande av Nynäshamns tränare""

Det är alltså jag som är Huvudtränare för Nynäshamns IBK och jag har defentivt inte tagit denna kontakt, utan dom har kontakta oss, inte mig utan vår sportchef via våra assisterande tränare som för övrigt är Pappa till en av killarna.
Visst att våran Sportchef sedan skrev att dom var klara utan att kollat med Handens sportchef innan.
När jag såg detta på kvällen så tog jag kontakt med både Handen och Våran sportchef.
Jag försökte t o m ring Handens tränare 3 gånger dagen efter för att ge min syn på saken.
Jag fick inget svar och han ringde aldrig upp mig heller !
Senare under veckan (Onsdag) så ringde Handens sportchef och ville ställa in in matchen som skulle gå på lördagen.
Han var inte säker utan det skulle vara Handens tränare som skulle ta  beslutet !
För övrigt skulle dom svara senast onsdag kväll, men hörde inte av sig förens vid  23 tiden fredag.
Alltså mindre en 12 timmar innan match !
Det jag kan köpa är att dom blev irriterade över att en spelare från deras Div III lag som inte ens är påtänkt för spel i Div 1gjorde en match för oss mot Värmdö IF (Träningsmatch)
Jag hade fått 4 spelare sjuka kvällen innan matchen mot Värmdö så jag ringde min granne (en fd spelare till mig) som spelar i Handen-VH div III och frågade om han kunde ställa upp.
Han sa då att han var på fest, men kunde komma med, men då bakis.
Jag köpte det läget .
Vi vart precis 10 man.
Jag hade aldrig en baktanke att värva denne spelare till Nynäshamn
Så här i efterhand så känner jag att jag borde ha frågat  Handen om lov.
Nu tänkte jag inte på detta pga tidpressen.
Ska detta var skäl att inte vilja spela mot oss ???
Tror att det ligger något annat begravt i detta !
Jag vet ju att våran assisterande tränare Claes Pettersson och Handen inte längre är supervänner direkt.
Men efter att Claes hörde att sin son ville komma över till Nynäs eftersom han inte fick något kontrakt med Handen Div 1 så körde han på.
Claes ångrar idag att han inte tog kontakt  med Loove innan och kollade om hans kontraktslöse son kunde få byta lag.
Det som facinerar mig lite är att Loove själv har  tagit kontakt med en av våra nyckelspelare utan att ens nämna något.
Jag har försökt ringa Handens tränare flera gånger igen utan svar.
Dubbelmoral?!?!
Kanske, bedöm själva !!

Skönt att allt är utagerat mellan våran sportchef och Handens sportchef


Kommentarer
Postat av: The man the myth

Loove verkar vara en smart kille LLLLOooooLLLLL

2008-09-05 @ 13:10:54
URL: http://chb.se
Postat av: the man the myth

gay

2008-09-05 @ 13:11:50
URL: http://www.chb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0