Handen VH - Sköndal 9-9

Man kan nästan tro att jag har sett en match utan målvakter.
Så var inte fallet.
Det var en ganska så trevlig match med många anfall, eller ska man säga många försvars missar.
Sköndal var bättre i första, VH var bättre i andra.
i tredja var det ganska så lika.
VH hämtar in ett 5-2 underläge till 5-5 och tar tom lednigen med 6-5.
Tungt för sköndal.
Att matchen slutar med ett kryss tycker jag är ganska rättvist om man ser till målchanserna.

Handen-VH har inte så många nya spelare.
Det är Totte som har anslutit från Div 1 laget annars är det inte så mkt nytt.
Laget spelar på samma sätt som förra säsongen.
Tyvärr för VH´s del så görs för många missar i anfallsuppbyggnaden som oftast straffar sig med mål i egen kasse,

Sköndal.
Sköndal är ett bättre lag i år än förra.
Lagmässigt ser det bättre ut och man agerar ihop.
Förra säsongen var det lite mer soloraider, det kommer dom nog slippa i år.
Sköndal har fortfarande problem med sitt psyke och gnäller väldigt ofta på domaren.
Ett minus för Sköndal är att Micke Törnis Törnkvist är bäst på plan.
Varje gång jag har sett Sköndal så har Micke varit bäst.
Då kan jag tillägga att han tränar endast varannan vecka pga sitt jobb.
Dom unga spelarna måste ta sitt ansvar i Sköndal.

Matchens lirare: Rickard Lindblad.
Rickard skulle kunna lira uppe i div 1 om han bara gav sig fan på det.
Även Tyko krigar på bra som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0