Jag träffade Jultomten !

Det är sant !
Igår när jag var på väg hem från träningen i Nynäshamn så såg vi (Jag ,Leo och GW) en lite farbror som stod och vinkade strax innan landfjärden.
Han hade ingen bensin till sin Bi...... jag menar ren =)
Han hade stått och vinkat i ca 15 min men ingen vågade stanna.
Han hade inga kontokort bara cash !
Bra där Tomten, cash is king men inte på The Highroad to Nynäs.
Doppsko fick  slänga fram kortet och tanka upp bilen till Tomten.
Han hade släpet på och jag undrar om det inte var allas julklappar som var på väg ner mot Nynäshamn.
Till slut så ställde jag frågan, har inte Tomten gratis bensin.
Tomten skrattade och sa, nää inte längre, det var bättre förr när Sossarna regerade !
Jag ställde frågan, Jo du Tomten, kan jag få ta ett kort på dig.
Tomten: inga problem.
Doppsko: Klick




Jag går mot bilen, Leo och GW sitter och stirrar ut i mörkret.
Tomten ropar tillbaka mig.
Tomten: Vad gör du i Nynäs.
Doppsko: Jag är huvudtränare för Nynäshamns IBK.
Tomten: Går det bra ?
Doppsko: Jovars !

Då kommer det sjukaste och detta är sant !
Tomten drar iväg dessa ord: " Jätte tack för hjälpen, jag (Tomten) ska se till att ni vinner alla matcher denna säsong !
Jag blev lite rörd faktiskt och tackade Tomten ordenligt.
Jag tror nog att det kom en liten glädje tår från mitt vänstra öga.
När jag öppnade dörren till bilen så undrade Leo och GW vad som sagts.
Jag berättade hela storyn för dom.
Så här i eftehand så hade jag hellre önskat att jag fått fred på jorden ist.
Men vad gör man inte för sitt lag.

Jag tycker att det var sjukt kul att träffa tomten 23,11 en Måndagskväll på riksväg 73.

Äntligen så fick jag min telefon, här är bilden !


Yes, jag har träffat tomten !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0