Lite nattsudd med Doppsko

Snart är klockan midnatt och jag ska snart hoppa i bingen.
Måste ju dra 06:20 i morgonbitti.
Samlingen i Nynäs är ju 07:00.
Hur kunde jag sätta en sådan tid ?
Kommer jag själv komma i tid?
Ja ja, det löser sig.
Första matchen ut är när vi skall möta Farsta Sharks.
Sedan följer matchen Turinge Vs Täby FC.
Turinge har man inte mkt koll på mer än att dom ligger i div III södermanland och toksatsar för att komma upp till div II.
Ska bli kul att se samt möta dessa herrar.
Vi spelar mot dom 17:00 i morgon.
Sedan är det dags för lite revanch, Täby FC med Robin och Elninjo kommer på besök.
Jag har två coachförluster mot Täby i Västerhaninge, men Nynäslaget har varit med och spöat Täby.
Iofs vann Täby sista matchen förra säsongen.
En annan sak som har varit kul under veckan är att jag lyckades få tag i alla coacher/lagledare i serien och fick försöka övertala dom om att gå på serieträffen på Tisdag.
Serieträffen tror jag kan lyfta serien ett snäpp.
Vi kommer få träffa Sthlmsinnebandyförbunds eldsjälar och domare.
Förra säsongen var ju domarna lite underliga.
Vissa domarpar var rätt OK medans vissa var riktigt riktigt dåliga.
Nivån måste diskuteras fram.
Det finns lag som toksatsar idenna serie för att ta sig uppåt !
Jag vet att det finns lag som tränar 3-4 gånger i veckan (med matcher) för nå målet att vinna Supertrean i Sthlm.
Vi är ett av lagen som har kört mkt pass, förra veckan hade vi 5 pass på 8 dagar !
Då vill man ju gärna att domarna kommer ner för att döma åh inte bara för att lyfta sitt arvode.
Om man kollar igneom vilka spelare som finns i alla lag så är det nästan 40-50% som har spelat i div2 och uppåt.
Så vissa matcher har ett grymt tempo.
Nu gäller det även att domarna tar serien på allvar.
Flera av klubbarna har satsat hårt på värvningar och lagt ut en hel del pengar.
Jag hävdar att Supertrean kommer bli roligare och mer intressant än typ div 1.
Se på Bele som har värvat spelare från SSL laget Järfälla och även fått Hjertner från Bro IK.
Hjertner var en av mina favvospelare förra säsongen och det ihop med Jeppe Göransson från Vaxholm och Leo Svanberg från VH.
Vaxholm har fått tillbaka JG från Ackers.
T o m gubblaget Sollentuna har satsat inför denna säsong och fått ett par GAIK spelare.
Spelet kommer inte vara så tillknäppt som det kan bli i div 1.

ää ni nattsuddare, nu är det dags att krach i bingen och ställa klockan på 0550 *usch*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0