Sugen på träning ?



Det ska bli sjukt kul att komma ner till Nynäshamn ikväll.
Vi har ju 3 sköna poäng mot Bele Barkarby att snacka om innan träningen.
Jag har som Huvud Coach för Nynäshamns IBK haft lite press på mig att prestera.
Vi har ju haft 15 matcher på försäsongen och möt både div 1,div 2,div 3, div4.
Som många vet så har vi endast förlorat en match och det var mot Visby IBK div 1.
Klart som fan att man känner av pressen att vinna.
Jag har dessutom gått ut och varit lite kaxig, eller ganska så mkt kaxig =)
9-2 i premiärmatchen mot serien nästa starkaste lag känns riktgt riktigt skönt.
Jag lyfter fram laget, hela jävla laget !
Samt att det är skönt att jag fått ner Clabbe "CP" Pettersson.
Visst att vi har spelare som Tobbe H,Lasse L och Svedlund.
Men som våran sportchef sagt , Kristoffer Lindborg är just nu såå jävla bra att man får gåshud !
Jag håller med !
På fredag kommer Ludvig Jundén hem från "Landet långbortistan*
Ludde är våran ass Cap och kommer tillföra ytterligare en dimension till laget.
Vad hände med Leo Svanberg, allas våran skyttekung, han kom, han sågs, han försvann !!
Den tråkiga knäskadan han haft kom tillbaka en bit in i 3.e perioden.
Ny rehab och nya kebabtallrikar för Leo i 3 veckor !

Lite om matcherna i helgen.

Tumba - Vaxholms IBF 1-4
Ja vad säger man, det var nog skönt för Vackers att vinna.
Dessutom så släpper dom bara in 1 kasse.
Men är Tumba en värdemätare ?...... svar: nej
Fick iaf lite info via Nieminen (Salems IF) att så var fallet

Bro IK - Jakobsbergs IBK 7-5
Bro imponerar på mig.
Jag hade ju tippat Bro som en kandidat i botten av Serien, men får nog ändra mig snart.
Kul för Örten att det går bra, det unnar jag honom.
Hoppas för Bros skull att inte spenaten tar slut borta i Bro.

Västerhaninge IBK - Sköndals IK 9-9
Vad säger man, 18 mål på 60min är knepigt, men det händer.
Mitt gamla lag VH ser lite segt ut, men det gjorde vi i början av förra säsongen.
Nyförvärvet (Tomas Erixson) från div 1 laget IBK Handen gjorde 4 mål framåt, men bjöd på en indianare på slutet.
Starkt av Sköndal att göra 9-9 med mindre än 1 minut kvar.

IFK Sollentuna - Sundbybergs IK 7-4
Äntligen fick Sollentuna sin vinst.
Anta i Slta har ju lovat både mig och Ronny att IFK ska komma bättre än 7.a.
Sumpan har jag ingen vidare koll på mer än att dom har lite sköna 89 talanger i laget.


****


Doppsko kollar målskyttarna i serien.
 Förra säsongen så vann ju Leo poängligan före Pirre och Robin i Täby samt J Näslund och Lars Lindelöf i Nynäs.
Richard Richardsson vann skytteligan före Jesper Göransson.
Hur har det sett ut efter 1-2 omgångar ?

Leder gör enlirare från Bro IK (Christofer Högberg) 4+3
Sedan kommer en VH bekanting i form av Roland "Högra krysset" Svensson 2+4
Jeppe Göransson från Vacker visar sig på plats 3, 2+4
Sedan har vi Richard Richardsson på plats 4 med .....gisssa ...... jo 5+0.
Kul att se att Richard fortfarande ogillar att assistera till att göra mål =)
Nynässpelarna Lars L , Jimmy N och Leo har bara hunnit med 1 match så dom ligger i bakvattnet och väntar.

****

Vad händer med Storvreta ?

****

Varför gjorde inte Kim Nilsson mer mål mot Falun ?

****

Kul att höra att Jimmie Nilsson i IBK Handen var bäst på plan mot Surhammar trot förlust med 7-5.
Tappade en ledning med 4-1 med mindre än 10 min kvar.
Kriga på Jimmie !

****

Är Tullinge "Agenterna" i toppform ?

****

Vi syns snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0