Turneringsvinsten smakade mumma



(NIBK - Täby FC Div2 (7-5)

Precis hem kommen från våran träningsturnering.
I lördags vann vi emot Farsta Sharks och Turinge.
Idag var det dags att plocka ner Täby FC på jorden.
Matchen började inte bra och Täby med en storspelande Robin såg till att Täby tog ledningen med 1-0,2-0 och även 3-0.
Vi vi började riktgt skakis eller bakis om man vill se så på saken.
Jag och Clabbe var grymt besvikna på spelarna i första.
iofs hade vi bra spel sista minuterna då vi även fick in 1-3 via Super Trimp.
I 2.a så kommer vi ut som ett nytt lag och tar tag i bitarna.
Vi hämtar upp till 3-3, Täby får en turkasse och vi hämtar upp till 4-4.
Täby lyckas pilla in 5-4.
I pausen fortsatte vi att prata om tålamodet, men det mesta av snacket gick till att i 2.a så hade Lasse krockat med Täbys keeper som sprang ut i slottet ca 2 meter utanför målområdet för att sparka bort en boll.
Täbys keeper kunde ej fortsätta och Täby fick ställa in en utespelare.
Matchen var avbruten i ca 15min och alla spelare blev kalla.
i 3.e så började vi jaga mot ett defensivt bra Täby.
Braxen missar en straff och vi träffar både stolpar och ribbor, men mest utanför.
Tills slut lyckas vi vinna trots att vi spelar i BP från minut 11 till minut 17.
Dennis "GW"George" Pettersson gör ett BP mål.
Täby fick en utvisning i 18min som egentligen inte var utvisning.
Jag drar inte så många växslar på denna match för det var nog en av dom konstigaste matcherna jag har varit med om.

Sedan vill jag tycka till om Täby FC´s Coach som verkligen gör bort sig.
Han hånar en av våra spelare hela match och när slutsignalen gått så går han fram och börjar tjafsa med honom.
Han tar ut sin snus och slänger den i våran spelares ansikte !!!!
Dessutom så kallar han honom för så fula ord att jag inte ens kan nämna dom här.
En av Täbys spelare går även fram under matchen och spottar på en av våra centrar.
Vad händer Täby FC ?
Är ni så dåliga förlorare ?
Hur kan en förening tillåta ett en sådan ledare finns med på bänken ?
NIBK och Täby har alltid haft tuffa matcher men så här långt har det aldrig gått.
Och till råga på allt så sticker dom utan att ens betal turneringen !
Nu fick jag tag på deras lagkapten och han har lovat att fixa detta.
Jag var så jävla förbannad på TÄBY FC idag !!!!
Jag tycker fan syn om Robin Andersson som är Täbys bäste spelare att han står ut med divorna i laget.

Nu till lite roligare saker.

Turneringens spelare: Joel Gustafsson
NIBKs slitvarg: Lasse Lindelöf
NIBKs snyggaste mål: GWs Coast to coast mål i BP mot Täby
NIBKs rödaste ögon: Leo Svanberg (Lördag morogon, psst jag menar eftermiddag)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0