Vad hände Salem ?

Här hade jag tänkt skriva om min underbara helg i Byxelkrok.
Lägga upp lite sköna fotos från Kroken.
21 grader varmt och sol hela helgen.
Men då går Vackers och slår Salem med hele 19-6 !!!
Vi spelar alltså i Stockholms representations serie, "Supertrean".
Detta får inte hända !
Jag har följt Nieminens blogg och sett att dom har haft dåligt med folk på träningarna.
Visst att Vackers kan vara bra en dag då allt går in, men 19 mål ?
Samtidigt tycker jag synd om Nieminen och hela Salems IF.
Detta kommer att ta ett tag att läka.
Har man 5-6 hyfsade spelare och en normal bra keeper och lägger sig på försvar så ska man inte släppa in 19 mål.
Hur många spelare hade Salem ? ...... 4 eller 3 ?
Stackars keeper !
Nåväl, vi ska inte ta ifrån Vackers något.
Jeppe Göransson uppe på 12pinnar efter 3 matcher, det är stort.
JG visar att han vill vinna poängligan denna säsong.
Jag sa det redan förra säsongen, Jeppe är en av mina favvospelare.

****

Fick rapporter av min Ass tränare Clabbe igår.
Han var ute och såg på Sundbyberg vs Jakobsberg.
I sista sms.et stod det 11-4 till Sumpan !?!?
Är jag så illa ute i mitt tips alltså.
Kul för Sumpan, men ej för fraggelmannen i Jakan.
Jag hoppas verkligen på Jakan, tycker dom har ett skönt gäng.

****

Två timmar kvar till våran samling.
Börjar bli laddad satan nu.

****

Håller tummarna för Gunnarzon i SB.
Tror att han spelar 2+1 idag och att han blir sugen att sälja sin stick till mig =)

****

TT spöade Örebro, det är superstarkt.
Surahammar som vi spelade 2-2 mot vann med 11-2 mot Odelberg/Gustafsberg !
Hässelby ångar på.
Dessa 3 lag är obesegrade i div 1 mellersta.

****
Kommer Storvretas första 3 poängare idag ?
Hide-a-lite har visat en stor portion av blod,svett och tårar.
Jag tror att Vreta fölorar i SD med 6-5.
AIK kommer att vinna med 7-4 idag, Djurling gör 3+1.

****
Till sist tittar jag på Div 2 Östra Svealand (Där vi borde ha legat)
Nykvarn och Duvbo är enda lag på 2 matcher.
Jag har sett Duvbo och är inte förvånad över deras förlust med 12-2 mot Nykvarn.
Farsta ser starka ut, men vi får se efter dagen då dom mött Huddinge IBS.
Kan tänka mig att domarna får jobba hårt i detta derby.
Huddinge är ju inte kända för att ha ett gott temprament =)
Minst 2st 10minutare kan utlovas.
En annan intresant match är SB IB mot Hammarby.
Båda dessa lag spelar just i Sjöstadshallen och kan den ganska bra.
Jag tror att Gunnarzon avgör med sitt 7-5 mål.

****

Snart är det dags att bege sig till Sköndalshallen..

Ses när vi hörs /Doppsko 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0