Vinst mot Bele i seriepremiären

Äntligen är seriepremiären över.
Det vart vinst mot topplaget från norrsidan (Bele Barkarby) med 9-2
Det var faktiskt lite jämnare än vad siffrorna säger.
Iaf i period 1 och 2.
Även om vi hade lite mera boll och vann skotten med 13-5, 9-7 i dom två först perioderna.
i tredje satt vi ett par avgörande bollar och kunde sedan vinna ganska säkert med 9-2.
Jag kände mig aldrig orolig i matchen.
3-1 efter första, 4-1 efter 2.a .
Jag tycker att vi hade mer kvalificerade målchanser än vad Bele hade.
Återigen visar vi att vårat förvarsspel är enormt tätt.
För övrigt var det kul att träffa Kari och Nicke i Bele.
Även om Nicke var väldigt besviken efter matchen, han han precis klappa mig på axeln sedan förvann Nicke spårlöst.
Klart att han har rätt att vara besviken efter en sådan genomklappning i 3.e
Lugn Nicke det finns andra lag att vinna över än oss.
Tackar Bele spelarna för en trevlig kamp samt samtalen nere i cafeterian efteråt.
Tycker Robin och grabbarna som kommer ner och surrar lite i cafeterian är riktigt riktigt stora.
Det visar på stor moral hos spelare när dom kan prata lite skit om matchen efter en förlust.
Jag önskar Bele lycka till i fortsättningen, i alla matcher utom våran returmatch=)

Mer info kommer imorgon på hemsidan www.lagsidan.se/ristomta

IFK Sollentuna - Sundbybergs IK 7-4

Imorgon bär det av till Torvalla för att kolla på Handen-VH vs Sköndal !


/Coach Doppsko

Kommentarer
Postat av: #87

inte ett ord om mig och limpan som gör allt för dig

pinsamt!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-09-20 @ 20:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0