Pinsamt Vs Sundbom =)

Igår kände jag mig som Sundbom fast tvärtom =)
Jag med min grymma skolengelska skulle förklara för våra provspelande Lettländare om hur vi spelar.
Jag kände mig jävligt fåning när jag själv knappt fattade vad jag sa.
Clabbe skulle försöka först men när han sög hårt vart man tvungen att kliva in *igen*
Hur jävla lätt kan det vara att komma till ett lag och inte förstå ett dugg egentligen.
Janis och Martins var lika dåliga som oss på engelska.
Jag drar en genomgång på svenska, Jag nämner deras namn (Janis & Martins) för att senare förklara vad som sagts.
Mitt upp i allt detta så börjar vi skratta lite dock ej åt Janis eller Martins.
Hur kul kan det vara att höra sitt namn och en liten stund senare skrattar alla ?

Jag kände mig helt efterbliven när det gällde att förklara över från Svenska IB termer till engelska.
Ikväll åker dom hem och gjorde väl inte bort sig men dom har en bra bit kvar till en plats i NIBKen truppen.
Våran backsida ser oförskämt bra ut ska bli kul att se dom andra backarna.
igår spelade Tobbe H och Joel G, vi har fortfarande GW, Blomberg, Åström, Lindblom, Granvik att spela  med.
Dom 4 sistnämda fick vila igår.

Martin Nordh vaktade kassen och kunde inte göra så mkt på målen som kom.
Det var rena försvarsmissar som renderade i öppna mål för Vendelsö.
Ett billigt frislag där ingen spelare gick ner i täck.

Niklas Frodin fick vila och kommer att stå mot Järfälla på Lördag.
Båda målvakterna har imponerat under 3 veckor på träningarna.
Idag vet vi inte hur Svedlund skall göra, men vi hoppas att han känner suget en säsong till.
Godbiten väntar in ett ställ innan han kan börja träna igen.

Kul att se att spelare som fick vila igår, Poängkungen Edfors (förra säongen), Supertrimpen, Limpan, Åström
kom ner och kikade på matchen.
Det var ingen höjdarmatch igår så dessa killar kommer vara sugna ikväll och definitvt på Lördag eller Söndag !




Kommentarer
Postat av: Godbiten

Nämnd på bloggen. Inte illa pinkat.

2009-08-14 @ 15:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0