Nynäshamn vann Herrtrean STHLM

Då var det helt klart, seriesegern i Herrtrean !
Idag slog NIBKen tillbaka Handen-VH med 7-6  i Torvalla.
Det är tre omgångar kvar och Nynäshamn leder med 11poäng före Sundbybergs IK.
Det är redan nu klart att Nynäshamn har sopat hem serien ganska så övertygande.
1 förlust har det blivit en så länge och den kom just mot Sundbyberg.
Idag visar NIBKen att dom är det bästa laget i serien.
Trots att det saknades ca 5 spelare (toppspelare) så går killarna in och visar var skåpet skall stå.
Det är bara dom första 5-6 minuterna och dom sista 5-6 minuterna av matchen som är lite darriga.
Stundals så gjorde NIBKen lite som dom ville.
Peter Peppe Edfors gjorde idag sitt 200.e mål i Nynäshamnströjan och har inte många poäng kvar till sin 400.de poäng för NIBKen(Ristomta.
Nästa match är den borta mot Bro IK (långtbortistan) på Söndag.

Najs krigat killar !

//Doppsko

Kommentarer
Postat av: tyko

vad fan snackar du om doppsko? du är ju hög. matchen var ju jämn, och svängde åt alla håll pajas. ni gjorde bara pisskassar. pruttkassar.

2009-02-22 @ 19:02:03
Postat av: Oxen

Mycket snack från deepshit

2009-02-22 @ 20:11:07
Postat av: Johnny

Kommer gå bra för er i 2:an med boxplay större del av matchenerna. I 3an kan man ju lira som ni gör och komma undan med en hel del p.g.a klassen på domarna. Sen era mål va ju riktigt jävla snygga asså!! fyfan vilka spelmål. VH killar gick på knä för att ni rulla ut dom eller?

2009-02-22 @ 20:25:30
Postat av: B

Ja e int bitter!! :) (asg)

2009-02-22 @ 20:55:09
URL: http://thebasicblogg.blogg.se/
Postat av: Clabbe

1. Nynäshamns IBK 17 15 1 1 140 - 67 46



2. Sundbybergs IK 17 11 2 4 132 - 94 35



3. Bele Barkarby IF IBF 17 10 2 5 117 - 104 32



4. Jakobsbergs IBF 17 9 2 6 109 - 103 29



5. IFK Sollentuna 17 8 1 8 122 - 115 25



6. Salems IF 17 7 3 7 110 - 132 24



7. Vaxholms IBF 18 7 1 10 116 - 115 22



8. Bro IK 17 5 6 6 110 - 132 21



9. IBK Handen - VH 16 4 3 9 104 - 108 15



10. Sköndals IK 18 3 4 11 101 - 147 13



11. Tumba GOIF 17 1 3 13 69 - 113 6









Kommentarer överflödiga......

2009-02-22 @ 22:08:47
Postat av: George

Johnny är inte med i matchen......

Senast jag såg efter så vann man genom att göra fler mål än motståndarna...... inte genom att göra fler spelmål......

2009-02-22 @ 22:42:49
Postat av: Anonym

Johnny är inte med i matchen......

Senast jag såg efter så vann man genom att göra fler mål än motståndarna...... inte genom att göra fler spelmål......

2009-02-22 @ 22:49:48
Postat av: Jons

George det va för att understryka hur jävla absurt det låter att nynäshamn skulle ha haft matchen i 50 minuter. Att stora maffiga härliga nynäs visar tyngd med hela 4a toppspelare borta dräper bottenlaget VH med hela skakande enorma 6-7 låter sjukt rimligt eller hur. Att jag skulle va bitter ? inte nämnvärt, mer jävligt stolt att lira i ett lag som trots rätt risiga inviduella prestationer ,sjukt billiga mål och förbannat tveksama domslut åt ett håll idag visar så pass mycket hjärta att de spelar sig kvar i matchen mot självaste stora magnifika härliga mysiga slagskäppet nynäshamn. Jag är Johnny förövrigt

2009-02-22 @ 23:44:10
Postat av: Oxen

Önska nynäs lycka till i 2an, det lär dem verkligen behöva..Ska inte säga att ni alltid spelat så, men som ni spelade idag så kommer ni åka ut så det sjunger om det! Ni kommer bli straffade på en gång av lag som är lite skarpare i avsluten...Doppis, bara att börja nöta BP resten av träningarna :) Klart kommentarer e överflödiga Clabbe. Dock såg det liknande ut förra säsongen och då mosade vi nynäs båda gångerna och var en bidragande faktor till att ni spelar i div 3 fortfarande..sååå, tabellplacering kvittar egentligen då vilket lag somhelst kan vinna..trodde du visste det då du ska vara coach som ska intala dina killar om det när det går dåligt?? Din kommentar var alltså överflödig och endast barnslig. Lycka till i 2an, ska bli kul att följa er, det luktar SB!?

2009-02-23 @ 00:08:33
Postat av: Reff

totala utvisningsminuter... 9 - 8, fördel bortalaget, då tycker jag att flera 2:or, ev femman var ytterst tveksamma. Thomas Eriksson fick ju med sig 2:or vad han än gjorde.. Som ni själva nämner var domarna ka-ta-strof (som man tydligen säger i dansbranschen). Det borde betyda att det är en helt annan domarnivå högre upp i seriesystemet, där VI kommer spela... Men kul att ni följer vår väg mot div.1. Hörs!

2009-02-23 @ 08:22:23
Postat av: ???

Hellre lukta SB än Skogås! Vi gjorde en väldigt dålig match och var totalt omotiverade och saknade 700 bra spelare och ändå vann vi, bra VH!!!

2009-02-23 @ 08:29:57
Postat av: LOL

Oxen.. vad tillförde du?? ett skitskott som studsade på en av våra spelare och in i mål? spelmål?? hahaha tyckte du mest nötte bänk. vi hade inte mycket motivation i den här matchen men ändå vann vi lätt!! tysk ramlade ju hela tiden!

2009-02-23 @ 09:05:39
Postat av: Hubba

Tysk fick iofs huuur mycket stryk som helst och gjorde en bra match och var lätt bland de bästa i VH. Men det är väl som det är överallt. Hos topplagen ramlar bollarna in och bottenlagen har stolpe ut. Trist, för er!

2009-02-23 @ 10:15:31
Postat av: Danne Doppsko

Här hade det hänt saker.

Jag var faktiskt aldrig nervös under matchen förutom efter ca 5min !

Då hade VH en bra övertag men tog sen slut.

Malmström och Tyko var dom ända orosmolnen i VH denna dag.

VH bollade för mkt med linorna och fick aldrig ngn säkerthet i övriga spelare.

Man såg osäkerheten i deras backar.

Sen blir det som i alla matcher mot slutet att jagande lag har lite mera tryck.

Sedan har ju VH lite tur med domarna i sista perioden att Totte filmar till sig två U2 or på raken och får komma i kapp.

Klart att jag överdrev lite när jag sa att VH bara hade 5 första och 5 sista.

Men som sagt vi gick på 2 linor och på halvfart för att försöka ge VH chansen att vinna.

Men det räckte tydligen att spela med dessa !

Tabellen ljuger inte NIBKen är ett topplag och VH , ja tyvärr, VH är ett bottenlag.

Trots att man har fått ner gamla div 1 och SSL stjärnor som Totte Erixon, Peter Wester, Tobias Hansson så kan man inte prestera.



MVP NiBKen Dennis Pettersson



MVP VH Christoffer Lindholm

2009-02-23 @ 10:49:00
URL: http://doppsko.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Hahaha... Roligaste kommentarerna på länge :)



Klart doppis överdrev lite i inlägget. Jag var iofs inte där. Haha... luktar SB... joråsåatt...



Oxen. Nä, vi har nog inte alltid spelat så. Det är riktigt. Skönt att du sågar oss längs med fotknölarna när ni precis torskat mot just det spelet?! Men du var ironisk va?



NIBKEN mot ettan :)







2009-02-23 @ 12:12:22
Postat av: George

Oxen..... visst stämmer det att VH vann båda mötena förra säsongen.... själv måste jag säga att det känns bra att jag Leo och Svedlund inte har förlorat nån match lagen emellan...... tolka det som du vill=)

2009-02-23 @ 12:49:33
Postat av: Danne Doppsko

Inte jag heller =)

OXEN är bara lite avis.......

Jag hade inte haft OXEN på bänken då, men nu har han nverkligen tappat sin OX förmåga =)

2009-02-23 @ 13:07:42
URL: http://doppsko.blogg.se/
Postat av: Jons

Nä men ja skoja grattis ni var asbra.

2009-02-23 @ 14:03:31
Postat av: NIBK

Tack Jons!

2009-02-23 @ 14:25:25
Postat av: Clabbe

Sköna grabbar.



Oxfors, du måste vara den dåligaste förloraren av de alla. Det är i och för sig ingen skitdålig egenskap att vara besviken efter en förlust, men allt måste väl ändå ha gränser?



Att jag inte skulle ha koll på vad man gör i motgång är i nästa läge är kanske helt sant. Jag har självklart en plan för vad jag skulle göra om det inträffar. Men än så länge så har alla de lag jag varit ansvarig för legat i den absoluta toppen av sin serie.

Tillfälligheter?



Kanske, men jag truuuuuuur inte det. =)

2009-02-23 @ 16:56:22
Postat av: mister micke

Grattis Nynäshamn för vinsten. Bara konstatera att ni har en för bra bredd för division 3.



Gäller nu att bara gå vidare för VH först och främst och släppa denna match och se framåt. Division 2 ÖS blir nog en tuff resa för Nynäshamn. även om det inte blir en SB så är det inget O/G heller. Ser ingen back som skulle ta samma ansvar som Sundstedt i Nynäshamn. Dessutom skulle Norrman och Martin Norling slå ut en hel del av Nynäshamn spelarna. Bröderna Palle och Stefan som båda kom in i O/G ( Palle spelar fortfarande) Skulle nog ta plats spelmässigt även om deras attityd är inte den bästa. Grattis till Edfors som gjorde sitt 200:e mål och med sannolikhet vinner poängligan i Nynäshamn.



Bara att önska båda lagen lycka till!!!

2009-02-23 @ 17:10:51
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Tobbe

Mister Micke. Du har så rätt. Vi är absolut inget nytt SB. Och ännu mindre något nytt O/G. Nån måtta får det vara!! Du tycker inte att dina jämförelser är lite väl mycket ? Komma här och försöka trycka ner oss... Wtf ? :) VH lirarna gnäller om att vi inte är ödmjuka o en massa strunt. Va? Fråga runt lite bland lagen i serien om hur dom uppfattar oss? Jag tror de flesta tycker vi är helt okej. Inga kaxiga typer som tror vi är grymmast i världen. Tvärtom. Tror nog att majoriteten uppfattar oss som schyssta, både på och utanför planen. Det enda vi har gjort den här säsongen är att vi värvat ett par mycket viktiga spelare för att toppa samt få en bredare trupp. Och såklart ett nytt tränarpar. Efter det visste vi att vi hade guldläge för serieseger. Och det var heller ingen hemlighet. Och nu står vi också här som färska seriesegrare. Kul för oss. Men att börja pladdra om hur det går för oss nästa sässe är ju i dagsläget helt ointressant. Det får vi se när vi vet hur truppen ser ut osv. För övrigt så tror jag att vi hade landat runt en 5e plats i årets D2ÖS. Men helt oviktigt egentligen. Ha det fint allihopa. Även VH grabbarna!

2009-02-23 @ 17:52:56
Postat av: Oxen

>>LOL, om du läser tidigare vad dennis george petterson säger så låter det typ som såhär: "senast jag tittade så behövde det inte vara snygga spelmål, det räcker med att det är mål". Sen att jag inte tillförde så mycket, det stämmer ju absolut, verkligen! Kan inte påstå att jag var glad över bänkningen..Men att jag blev bänkad för EN missad träning, på nästan hela säsongen, förförra veckan pga knäskada kan jag inte göra något åt..Coach som bestämmer. Men jag kommer ju in och visar att jag inte behöver mycket alls för att hänga..så är det.

Givetvis var man extra sne igår vilket späddes på när man läste på denna blogg..Men det jag syftade på clabbe var inte att du var dålig utan på att det kvittar vart i serien man ligger..alla kan vinna, chansen finns alltid. ni verkar ju grinat sönder er inatt därför förklarar jag nu =)



Jag antar att det beror på att Leo gjorde nästan hälften av våra mål förra säsongen och svedlund räddade oss många gånger, ja george, så tolkar jag det! =) ha det bra alla äckliga nynäs killar och alla JUDAS med! =)

2009-02-23 @ 18:16:38
Postat av: mister micke

Ville bara jämföra med 2 lag där det ena åkte direkt upp och det andra direkt ner och sedan jämföra. Sedan har jag inte skrivit om det du skriver. Behöver jag förklara mera eller förstår du poängen??? Jag tror på att Nynäshamn blir ett mitten lag och inte på att ni går upp eller ner även om ni skulle få nya spelare eftersom det tar tid att spela ihop ett lag. Tog du det som en ned tryckning så ber jag om ursäkt. Har inte sagt att jag har rätt eller fel jag ville "Spekulera" eller? Okej jag måste erkänna att jag är en tok spekulativ människa och ibland kan det gå till överdrift.



Om du nu tycker att det är dåligt att göra som jag gör så får du tycka det varsågod ordet är fritt.

2009-02-23 @ 20:01:24
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0