Nynäshamns IBK´s inrättar ett ungdoms stipendium

För er som läser denna blogg så vet ni att jag är Coach för Nynäshamns IBK´s herrlag i Herrtrean STHLM.
Jag är jävligt stolt över laget som jag tränar och hela föreningen.
Killarna ger 100%, 3-4 dagar i veckan, dom flesta utan någon ersättning.
Även jag och min Assisterande tränare Clabbe ger verkligen 100% till laget för att vi tycker att det är kul.
Självklart ät det roligt nu när det går bra.
På senaste matchen hade vi 203 pers på läktaren mot Vaxholms IBF.
Vi har ett snitt på ca150-160 pers på våra matcher.
Styrelsen visar verkligen att dom vill satsa på herrlaget och allt runt omkring så som matcharrangemang och dylikt.
Nytt för denna säsong är att Nynäs-TV visar våra matcher på Lokal TV i Nynäs och inom kort kommer det även att gå att se våra matcher på webben.
Även Nynäshamnsposten följer Herrlaget hårt inför och efter matcherna.
Inte nog med det så har Styrelsen infört ett Ungdoms Stipendium i föreningen.
Nynäshamns IBKs styrelse har instiftat ett stipendium som varje år kommer att tillfalla en dam & herrjunior i Nynäshamns IBK.
Detta år kommer priserna att delas ut på den sista herrmatchen (den 7/3) då vi möter IFK Sollentuna.

I helgen möter vi Salems IF och jag hoppas på ännu mera publik än den förra matchen.
Stort av alla ungdomslagen att ställa upp för Herrlaget och fixa med bollkallar och alla föräldrar till barnen som hjälper till med allt runt omkring såsom matchesek, lotterier etc etc.
Snart kan deras barn vara  i Herrlaget.
I helgen räcker det att ta 1 poäng så är vi helt klara för Division 2 Östra Svealand.
Om man får välja ett eller två lag som man vill möta nästa säsong så ligger Farsta IBK och Hammarby IF bra till.
Det är matcher som skulle kunna dra fullt hus i hallen.
Det har vi redan gjort en gång denna säsong det var då Caperio/Täby kom ner för match i DM.
350 pers och fullsatt.
Jävligt kul för alla inblandade !

Syns på Lördag, 15:00 börjar matchen i Gröndalshallen.


//Danne Doppsko


Kommentarer
Postat av: Mackan

Hoppas på att ni fyller gröndalshallen i helgen ;).. Dock kommer innebandyklubban vara glödhet och göra allt för at skjuta upp erat säkrande av div.2 en vecka frammåt :P

2009-02-03 @ 23:50:54
URL: http://innebandyklubban.blogg.se/
Postat av: mister micke

Kommer också då på matchen mot Nynäshamn och Gröndalshallen är riktningen. På ett villkor. Att ni från Nynäshamn försöker fixa Mikulski in till Gröndal. Skulle vara kul att snacka om Storvreta och lite gamla minnen.... Sedan om han inte kan komma är en annan femma men det skadar inte med ett försök eller???



PS. Får jag inte svar på om ni har Mikulski kommer eller inte så kommer jag åka och se TT-Skoghall och inte se er.



Lycka till och hoppas ni tar den poängen.



Tack på förhand



MVH



Mister Micke



2009-02-04 @ 11:17:28
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: mister micke

Glömde säga att svaret skall komma senast fredag natt på denna eller min egen blogg.

2009-02-04 @ 11:19:14
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag se vad jag kan göra eller rättare sagt vad Ronny kan göra =)

2009-02-04 @ 12:40:04
URL: http://doppsko.blogg.se/
Postat av: George

Micke, om inte mikulski kommer och kollar på matchen så kan jag bjuda på en öl efter matchen. Kanske lite bowling också???

2009-02-04 @ 16:03:13
Postat av: mister micke

Nej tack George. Tycker inte om Öl och jag är sämst på Bowling. Tack ändå. Tyvärr. Jag svär på heder och samvete.



Skulle vara bra om jag fick se en match gratis nästa år ( Gissar på att det kommer att bli inträdes betalning när Nynäshamn går upp i tvåan). Detta val + En läsk från kiosken som finns i Gröndals hallen.



Tack på förhand



MVH



Mister Micke



Ps. När kommer tipsets sista omgång Doppis???



2009-02-04 @ 18:03:51
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Smyko

Micke! Det kostar en tjuga redan i år. Men jag är övertygad om att George slantar åt dig ändå. Han badar i pengar efter att ha satt V.64:an 2 veckor i rad...

2009-02-05 @ 10:54:26
Postat av: Börje Peratt

Hej.

Jag spelade in Bela & Real långfilm i Nynäshamn och har visat den på gymnasiet. Nu har unga i Nynähamn bildat Coacha Unga i Nynäshamn på Facebook. Gå gärna med där och informera om och bjud in unga till meningsfull verksamhet.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/group.php?v=wall&gid=320933598036

2010-02-26 @ 13:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0