Träningsdagboken m.m

Det var då dags för träningen efter den så kallade hatmatchen mot Handen-VH.
Det har varit mkt snack om denna match lite överallt.
Faktum är att vi har krossat herrtrean denna säsong och jag skäms inte för det.
Jag är supernöjd med alla som är under mig så som Clabbe, Spelare, Matrielare, osv osv.
Vi har fullföljt våran gameplan till punkt och pricka.
Klart att det hade varit kul att ha kvar en drömspelare som Lasse Lindelöf i laget dom sista matcherna.
VI hade tuffa mål innan vi startade och som ni vet så är det inte lätt att gå igenom en serie.
Det kommer alltid en skitmatch lite här och där.
Vi hade våran mot Sundbybergs IK och var inte på tårna och då förlorar man.
Sundbyberg var det bättre laget och förtjänade verkligen 3 poäng.
Nu har vi 3 matcher kvar och närmast kommer Bro IK borta och vi har verkligen problem med att få ihop lag i vår breda trupp.

Igår på träningen var vi endast 10 utespelare och 3 målvakter.
Det är den sämsta närvaron sedan 1 Juni 2008 då jag hade min första träning med Nynäshamn.
Det är sjukdomsperioder och även skadeperioder och vi får vara glada att dom kommer nu när vi är klara.
Nu var det ganska så skön träning igår med lite SIL bandy och bra tempo.
Killarna krigade på bra och ALT visade att han är en kvick rackare när det gäller.
Det är ruggigt bra att träna på små ytor då man måste visa sin snabbhet i dragningar och avslut.
På onsdag ska vi se till att vi har en grym träning så att vi kan komma superladdade till Bro IK matchen.

RIP Viktor Vendell !
Jag och hela laget blir så ledsna när man får höra om tragiska bortfall.
Nu känns det x-tra mkt då Viktor är en spelare i ett konkurreande lag.
Viktor lämnar alldeles för tidigt genom en tragisk olycka.
Vi skänker en grymt stor tanke till hans familj och vänner.
Livet är ibland så jävla orättvist.
Vi i Nynäshamns IBK kommer inleda matchen borta mot BRO IK med en tyst minut för Viktor och även spela i Sorgeband.


//Danne Doppsko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0