Trettondagsinnebandy !

Idag hade vi (Ronny Carlsson) satt ihop en liten Trettondagsturnering med skills utmaning samt Bowling.
Matcherna,Skillsen samt Bowlingen skulle räknas samman.
Det var vi Nynäshamns iBK, Tyresö Trollbäckens IBK samt Huddinge IBS.

NIBKen (herrtran STHLM)
Vi började matchen mot TTIBK.
Vi hamnade i ett tidigt underläge och TT ledde med 5-1 efter första.
Vi hängde med bra men gjorde lite för många misstag i mittzon.
TT var mkt heta när dom fick vända från mitten och neråt.
Spelmässig var vi med hyffsat i första.
Period 2 vart en bra period för oss.
Vi spelar då 1-1 mot Ledarna i Div 1 Mellersta.
Stundtals spelar vi riktigt bra.
Vi förlorar med 6-2 men vinner skotten totalt.
Lasse Lindelöf gör båda målen och ser grymt het ut inför seriestarten.

Sedan är det dags för match mot Huddinge IBS.
Detta är speciellt roligt då vi jämnför oss själva med Div II.
Vi slår Huddinge med 8-2 och spelar stundtals ut Huddinge.
Vi har minimerat våra misstag och gör mål på våra målchanser.
Bröderna Kahn var nog frustererade idag =).
Stackars Matte Kahn som egentligen skulle döma matchen.
Nu fick han vara med om en avklädning ist =)

Sedan var det dags för skills utmaningen.
Som väntat så vann Lasse Lindelöf snabbhetsutmaningen.
Sedan var det lite blandade resultat.
Självklart är jag superstolt över dom utvalda killarna i NIBKen.

Som sista gren var det Bowling.
Shit va värdelös jag var =)
116 poäng som bäst, men min första serie går till NIBKens historiebok.
59 Poäng !!!!
Är jag stolt............................. Jajjamensan, alla kan ju inte vara bäst.

Totalt sett så vinner vi efter hela dagens poängräkning.
Inte helt utan protester från Coach Gafvelin =)

"" Detta är ju värre än JVM i Canada ""
"" Mutade domare ""
"" Radiostyrda bollar ""
"" Anbola tränade IB Spelare ""


Detta var en del av kommentarerna från Coach Gafvelin **ASG**

En riktgt bra dag och nu är man helt slut efter 12 timmar med TT och Huddinge.....


Lite om TT.
Jag hade kanske förväntat mig lite snabbare spel från detta lag.
Nu fick jag reda på att dom tränat ganska så hårt i julhelgen.
Här ser man ändå hur snabbt det går så fort man tappar boll och koncentration.
Det smäller till på några få sek.
Det var riktigt kul att se hur våra spelare klarar sig mot ett bra div 1 lag.
Även kul att se Benjjjjjjjjjjiiiiiiii, Farresi, Murre R, Peppe Öhrn och Parre i Gröndalshallen.
Nu håller jag alla mina tummar för att TT klara av att gå till SSL.
Gafvelin verkar ha fått bra balans i laget och dom lirar boll och har kul även om det blev förlust mot Huddinge idag.

Lite om Huddinge IBS.
Huddinge liger 2.a efter Tullinge IBF i div 2 Östra Svealand.
För dagen hade Huddinge med sig lite juniorer.
Junisarna har precis vunnit Storvretacupen.
Självklart kom ju Bröderna Kahn med.
Huddinge passar oss så perfekt och deras spel gör så att vi verkligen kan spela som vi vill.
Huddinges backar står lite på hälarna i matchen mot oss så vi får mkt gratis.
SKön coach i Linkan !

Jag tackar alla som deltog på ett eller annat sätt i dagens evenemang.
Lycka till och på återseende.


P.s tipset kommer upp i morgon !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0