Tyresö Trollbäcken vs IBK Handen

Fredag och lite IB.
Det blev ett besök till Strandhallen i Tyresö.
Handen försökte chocka hemmalaget genom att göra all uppladdning i Torvalla och åka gemensam buss från Torvalla till Strandhallen.
Handen kom när det endast var 20min kvar till matchstart.
Det är ett laddat prestigemöte detta.
Strandhallen var full som vanligt och jag hade satt upp mig på Gästlistan för att vara säker på att komma in denna gång.
Tack du skönaste Rådjur för uppskrivningen.
Åh vilken härlig match man skulle få se ikväll.

Period 1 startade.
Men vart var alla action ?
Klart att båda lagen visade upp snabba omställningar.
Var det så vettigt av Handen att starta på 3 hela linor ?
Nr 26 , Backen i Handen måste nog ha missat träning efter jul !
Han var ju i klass med mig ju ????
Handen gick efter 10 min ner på 2 iaf.
En ganska så avslagen period som slutar 2-1 till TT efter två turmål av TT.
Handen hade lika kunnat leda med 2-1.
Men som man säger, ett bra lag har tur.
Tabellen ljuger inte.

I Period 2 var det lite bättre fart.
TT såg inte lika chockat ut, fan Handen hade ju lyckats med sin taktik att komma sent.
Iaf i första perioden, för i andra perioden var det nästan bara ett lag på planen.
Nu var TT tajtare i sina positioner och Handen får inte alls något utrymme.
Det är vissa gånger då Patrik Andersson och Kevin Björkström får lite tryck på TT.
Men Handens backar ser alltför stela ut.
Iofs, TT har ju Ferraresi och Näsman som nästan springer 8.or runt Handens backar.
TT spelar ut och leder med 6-1 efter period 2.

I pausen passar jag på att surra lite skit med gamla Handen-VH spelare och senare lite sköna NIBKen spelare som hade letat sig upp.
Även Patrik Schantz hade letat sig till Tyresö denna fredagskväll.
Schantzen som  nu spelar i Järfälla Spiders.
Självklart passade jag på att utmana Järfälla.
Schantzen skrattade bara och sa, vill ni losa med 20-0 eller.
Då passade jag på att nämna deras förlust mot Bele Barkarby =)
Vi tar Järfälla alla dagar i veckan med NIBKen

Period 3 drar igång och det händer egentligen inte så mkt.
TT är just för dagens så mkt bättre än Handen.
Handens backar hänger inte med TT snabba forwards.
Kul att se Johan en 92 spelare i Handen som snurrade upp halva TT och knackade in en skön backhand.
Bäst i Handen, Pata Andersson och Kevin Björkström.
I TT, Jonas Gavfelin, han har verkligen fått en skön stämmning i TT laget.
Dom tror på varandra och släpper aldrig taget.
TT mot SSL, eller ?



//Danne Doppsko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0