Tyresö Trollbäcken vs Onyx IBK

Seriefinal !
Var tog den vägen ?
TT var så sjuuuuuuuukt mkt bättre än Onyx idag.
TT visade ett fint tålamod utom dom första 5-8 minuterna i 3.e.
Hur skulle det gå i fajten mellan Linus  Näsman och Sam Jonsson ?

Period 1.
TT rullade boll bra och tog inga förhastade slutsatser.
Onyx fick endast spela på kontringar.
Det tog bara ca 4min innan TT gjorde 1-0.
Tyvärr så missade jag kassen p.g.a att det var så mkt folk så jag hann inte in ordentligt.
TT hade som sagt spelövertaget och Näsman i TT hade lekstuga.
Näsman vred och vände bort Onyxspelarna många gånger.
Det dröjde ända till minut 16 innan Näsman äntligen fick sin kasse.
2-0 i periodpaus kändes i underkant.
Den enda spelaren i Onyx som får gokännt i period 1 är just Sam Jonsson.
Han var helt enkelt för ensam
12-7 i skott till TT.

Nu väntade man in period 2.
Det var min första gång som jag ser Onyx spela.
Jag har hört mkt om detta lag och att dom har snabba och luriga spelare.
Men då ställer man sig frågan efter period 2, lämnade Onyx dom hemma ?
I Period 2 är TT så sjuuuukt överlägsna.
Det är som att titta på PP ungefär.
TT gör både 3,4 och 5-0 och Näsman, Ferraresi och Fredde G har lekstuga.
14-3 i skott till TT mot ett blekt Onyx !
Vart i helvete tog seriefinalen vägen och när ska Onyxcoachen börja coacha ?

Period3
För dagen hade jag tagit med mig Kerran (min sambo)
Kerstin sa till mig innan period 3.
Vi åker, TT kommer ju vinna med 10-11 bollar, det är redan klart !
Jag övertalade Kerran att stanna .
Onyx laborerade om lite i laget och får mera att säga till om.
Iofs är det svårt att leda med 5-0 och hålla skärpan uppe.
Det som oftast händer är att backarna i det ledande laget vill visa att dom oxå kan göra mål.
Just detta händer i denna match.
Inga undantag.
Helt plötsligt så börjar TT.s backar ta konstiga avslut i första täck.
TT.s backar vill visa att dom kan dribbla på konstiga ställen.
Lägg ner grabbar.
Ni är backar och ska spela back, låt era forwards göra målen.
Onyx får häng på matchen och det står 5-3.
Nu visar Sam jonsson upp sig och gör det bra, han manar på sitt lag hårt.
Nu har även Onyx plockat in sin nr 8, Rabi Kahlaji.
Varför startade inte han ?
TT tog en TO innan Onyx 5-3 kasse och ser nästan lite skakat ut.
Coach Gavve får till slut ordning på sitt TT och som vi kallar han i Nynäs, TT.s cap Murre R kan visa upp en skön ass till Thomsen som verkligen trycker upp 6-3 i krysset.
Hårt slitande Fredde G gör som han brukar , rycker loss på kanten, glider in framför case och stänker upp 7-3 i nättaket.
Så jävla snyggt.
Nu är Onyx slagna på riktgt.
Även om Onyx försöker och försöker så kommer dom inte ikapp.
TT vinner med 8-5 till slut.
Onyx börjar för sent.

Detta är min 4.e TT match jag ser och nu blev det 2 på 2 dagar.
Nu har dom 7 poäng ner till 2.a platsen och en match mindre spelad.
Jag börja tro att TT klara av att vinna Div 1 Mellersta.
TT är så mkt bättre än dom andra lagen i serien.
Dom har två riktigt bra linor som har konditionen och tålamodet.
Båda TT.s målvakter Benjjjjjjjji och Adde håller hög klass.

Näsman vs Jonsson 2p mot 3p, Sam Jonsson vinner till slut denna kamp.

Matchens lirare TT: Fredde G (hur mkt orkar denne man?)
Matchens lirare Onyx: Sam Jonsson (kul spelare med grymt spelsinne)

Just det, jag glömde en sak, Vi tar Järfälla alla dagar i veckan.

Kommentarer
Postat av: Clabbe

Eyyyyyyy



Har du betalt av TT eller?

Du smörar ju mer för dom än vad du gör för Kerran. =)



Jodå, du är skyhög favorit mot mig i bowlingen... Framförallt om du fortsätter att köra med tjejklotet som passar till dina fingrar. Jo, exakt det klotet, det rosa, som studsar tillbaka när den träffar käglorna. Denna gång min kära vän, måste du dock fälla ner staketet på sidorna...



Ska vi ha med oss tårta till träningen imorgon, eller tror du att vår eminenta förening ligger i startgroparna och fixar lite födelsedagskalas i klubbrummet???

2009-01-18 @ 17:14:30
Postat av: Clabbe

19 pinnar denna omgång..... Doppsko, jag kommer att vinna över dig här också....

2009-01-18 @ 21:12:29
Postat av: Trimpen

Fan va otur jag har med tipset! missat med 1 mål på flera matcher.

2009-01-18 @ 22:13:34
Postat av: Rådjur

Tja,en liten rättelse bara tog to efter deras 5-3 mål inte innan,rätt ska va rätt kesköööö tuuuu fääääääbojäntan

2009-01-19 @ 07:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0