Viva ala Bakisbrus och TT och NIBKen och IB i STHLM

Det går inte att somna!
Jag har dragit ett par schyssta groggishar idag.
Laddade på med lite bakisbrus för att må bra imorgon.
Jag blev nykter ? Varför händer detta mig =)

Om ett par timmar så har man lite valmöjligheter när det gäller IB i STHLM´s området.
Vi har AIK mot Dalen.
AIK är ju laget i mitt hjärta ......MEN jag gillar inte AIK´s sätt att spela så jag brukar oftast välja bort AIKs matcher mest i protest.
Klart att det kommer bli en bra match, men jag tycker att AIK skulle kunna spela betydligt roligare med alla namnkunniga spelare som dom förfogar över.
Matchen börjar 17.00 så det är ju inga problem att hinna dit.

Värre är det om man vill se lite Div 1 eller Div 2 Innebandy.
Seriefinal i Strandhallen mellan Tyresö Trollbäcken - Onyx.
Seriefinal i Huddingehallen mellan Huddinge IBS - FBI Tullinge.
Samt att mitt gamla lag IBK Handen spelar i Torvalla mot Åkersberga IBF.
Dessa matcher börjar 13.00 resp 13.30.

Vad väljer man ?
Coach Jonas Gafvelin med sitt TT i en 6 poängsmatch mot Onyx.
Förhoppningsvis en kokande Strandhall.

Coach Anders Håret Pettersson mot division 1´s sämsta lag Åkersberga.
Tyvärr ett folktomt Torvalla, men kanske med en Pata Andersson som får massor med tid och utrymme.

Coach Linkan i Huddinge IBS mot lokalkonkurrenten FBI Tullinge.
Huddinge kommer inte grusa Agenternas framfart mot Div 1, men dom kan grusa Farstas planer på ett Återtåg.

Garanterat att det kommer vara sköna matcher i Sthlms södra förorter denna söndag.
Som det känns nu så blir det nog Strandhallen och TT´s framfart mot SSL.
Vinst mot 2.an Onyx och det skiljer 7 poäng och då har TT en match mindre spelad !
TT har ett bra lag och många sköna profiler som kan avgöra.
Har man kylan ?
Jag tror det iaf.
TT behöver ju inte stressa imorgon utan kan låta Onyx visa vad dom vill.
Själklart får man inte ge Onyx för mkt självförtroende.
Men just i detta läge så har Onyx allt att förlora.

Vi själva i Nynäshamsn IBK är spellediga.
Vi skulle ha spelat mot Gnaget, men dom drog sig ur precis inna seriestarten.
Tråkigt, vi är ju heta som majbrasan.
Ge mig en majbrasa och jag äter den levande, precis som vi gör den dagen vi får möta Järfälla.
Sundbyberg vann idag mot Bro IK och jagar oss för fullt.
Men det är fortfarande 13 poäng som skiljer oss från Bronsplatsen, eller som man sa när man var liten.
Guld, Silver Toapapper.
Toapapper är precis vad 3.e platsen är i Herrtrean i STHLM.

Den 24.e möter vi Vaxholm hemma.
Då hoppas jag att Publiken strömmar till Gröndalshallen.
Jag och Clabbe ska då fira våra födelsdagar med en Bowling.
Ja ja , jag är favoriten =)
Clabbe min assisterande och jag fyller år på samma dag, kanske är det just detta som gett oss och Nynäshamn kraften att spela så pass bra som vi gjort.
Jag får med mig hela famlijen ner till Nynäs på Lördag.
Det blir lite käk och ett par bira efter fajt.
Kanske kanske så kan det hända att Jack Snorallapengarna Vegas får sig ett besök i Gröndalshallen.
Men det är bara om PC Björn släpper en maskin.

Vad mera roligt kan man ta upp så här på nattkröken....
Jo just det.
Vi har ett fantastiskt publiksnitt än så länge.
135 pers.... jag vet att våran sportchef Ronny Basic Carlsson har satt ett mål att nå 200 pers innan säsongens slut i Serien.
Vi hade ju 350pers mot Caperio/Täby i DM
Jag hoppas vi klara av detta mål, kanske redan på Lördag

Nu ger jag upp !
Klockan börjar dra sig mot ny dag och nya mål.
Sov gott nu alla IB loooooooovers.

Fan TT är ju värda en plats i SSL, det är ju såååååååå många Innebandynördar i detta lag.
Och då är inte IBnördar ett negativt uttryck utan det jag menar är att dom verkligen ger allt för Innebandy.
Känns som om dom fick välja så skulle dom träna 7 dagar i veckan.
Kul att se faktiskt.
Men vart ska TT spela sina hemmamatcher ?
Jo ja vet, riv OKQ8 stationen och bygg en ny hall där, för jag gillar inte OKQ8, jag är in love whit Statoil.



//Kesket du fär au jourdui plyss ämporta kesket du fä au nui
(ett kännt gammalt Doppsko och Rådjursordspråk)
                                      Vad gör du på dagarna, men framförallt, vad gör du på nätterna, jag vet inte men jag truuuuuuuuuur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0