Är vi redo för Division 2 Östra Svealand ?

Är man förberedd för nästa säsong ?

Jag vill iaf tro detta just nu iaf.

Vi (Jag & Clabbe) har gjort allt för att förbereda oss mentalt på en tuff säsong.

Hela Nynäshamn vill ju inte vara med om samma sak som tidigare år, att Nynäs ramlar ner igen.

Nu ser laget grymt starkt ut och vi har byggt bakifrån först.

Målvakterna som vi har värvat har samtliga spelat i div 1 eller högre.

Backarna har även dom spelat minst i div 1.

Ett par av våra spelare har även spelat i högsta ligan i Norge.

Vi har unga och lovande forwards kombinerade med lite mera rutinspelare om man säger så, vi behöver inte prata någon ålder=)

Dessutom så kommer ju jag och Clabbe utifrån Nynäshamns gränser och vi har alltid något lurt i bakfickan.


Ger detta några garantier ?

Självklart inte.

Det kräver sjuuuuk fokus på träningar och matcher.

Vi jobbar hårt med sammanhållningen och att alla ska trivas i laget.

Denna säsong blir det lite lättare att jobba då vi har reducerat medlemsavgifterna för A-lags spelarna.

Styrelsen, jag och Sportchef Ronny har fått ihop ett bra avtal med Unihoc och Team Sportia som gör att vi kan jobba ännu lättare med att få in bra spelare till truppen.


Räcker detta ?

Skojar ni , vi kommer att köra bra samlingar innan matcherna så att vi hinner förbereda oss mentalt.

Division 2 Östra Svealand kommer att bli ett getingbo.


Kommer Division 2 ÖS bli så bra som alla tror?

Det finns många bra lag i serien som vill ta den där enda kvalplatsen till Allsvenskan !

Det finns en bra morot i serien genom att Hammarby IF spelar där.

Kan vara en av Sveriges tråkigaste föreningar genom tiderna *skrattar*

Rätta mig om jag har fel.

Kentas plånbok har öppnat dörren, tyvärr så kommer den inte räcka till denna säsong .

Hammarby kommer att ha ett stort tryck på sig och dom kommer ha ca 15-20 bara bra innebandyspelare.

Vad händer med dom som får bänka ?

Storvreta Ungdom är laget som jag tror mest på.

Dom har en bra blandning av unga supertalanger och Rutinerade rävar.

Sedan finns ju lag som Södertälje, Duvbo och Bollstanäs som alltid har bra Spelare att tillgå.

Vi själva siktar på Topp 5 Säsongen 2009-2010


Tar det mycket tid att planera en säsong ?

Det tar sjuuuuukt mkt tid, iaf i Aug och Sep, då är det minst ett par timmar IB varje dag.

Jag har denna säsong bokat på sjukt många träningsmatcher.

Mellan den 12 Aug och den 20 Aug så har vi 5 träningsmatcher "Full längdare"

Både jag och Clabbe känner att matcher ger färdighet och spelarna får då träna på matchsituationer.

Vi spinner vidare på förra säsongens consept med många matcher, målet är att ha klarat av en ca 17-20 matcher innan säsongen startar.


Undrar om kommer att sakna dom gamla lagen från Herrtrean ?

Jag ställer frågan till mig själv.

Förra säsongen var en kul säsong och det var en bra gemenskap i serien.

Mycket kan nog vara så att jag drog ihop ett domarmöte med Mathias Stegerud.

Vi fick träffas innan och prata lite ang olika domarbedömningar.

Nästan alla föreningar i serien dök upp och det var ett superbra möte.

Tror säkert att mina gamla seriekollegor håller med !

Vi hade ju ett par färgstarka spelare/Ledare i serien förra säsongen.

Martin Nieminen (Salems IF) och hans fajter med Jimmy Bruun (BRO IK.

Mr Bruun vart så skraj att han inte vågade sig ner till Salem =)

Även Fraggel (Jakobsbergs IBF),  Spelande coach i Jakobsberg var en färgglad klick i serien.

Jag kan tänka mig att Fraggel och Jimmy var dom som var mest avundsjuka på Nynäshamns IBK.

Även Anders Lundström (Sollentuna IK) och Sr Ekman (Vaxholms IBF) kommer man sakna i serien.


Nu är det en ny serie och nya lag som väntar, vi får återigen Stifta bekantskap med Sundbybergs IK.

Vi krossade Sundbyberg i första matchen men fick ordenligt med stryk i Hallonbergshallen.

Ska man skylla den förlusten på något så får man göra det på att det var så kallt vid frysdisken.

Fan dom spelar ju granne med Konsum och Hassans Kebab & Skomakeri.

Kallt var det och omklädningsrummen var sega.

Så ja =)

Sundbyberg var sjukt taggade mot oss på deras Hammabana och var det bättre laget.

J Carman i SIK tröjan var grym för dagen.

Sedan får vi ju möta brögäng som Storvreta Ungdom, Hammarby IF etc etc.

Vinner vi dom tre första matcherna (Storvreta U, Duvbo, Hammarby) så har vi häng på toppen =).

Vi bygger upp oss nere i vackra och natursköna Nynäshamn.

Livets Dryck här nere gör oss starka och avspända .

  

Peace Out och trevliga semestrar på er !


//Danne Doppsko


Kommentarer
Postat av: PW

Ser nu ut som vi kommer att mötas även i år....

2009-07-07 @ 19:25:46
Postat av: Clabbe

Grymt bra inlägg min vapenddragare Doppsko....

2009-07-08 @ 10:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0