Fotbollsgolf på Hellas...

I Dessa semestertider så blev det jag, Tobbe, Orre, Kape15, Candybite och Fredde som drog till Hellasgården.
Det var sjuukt mkt mygg i trakten i ett så annars mkt fint naturområde.
Jag tog boll nr 7 och kände mig het idag.
Det enda som kunde stoppa mig var att jag hade jobbat mellan 0630-1730.
Alltså så var jag lite försenad som vanligt.
Vi tog en promenad bort mot hål 1, det tar ca 10 min att gå till basen.
Det gick skapligt i början och Joel så het ut.
Det var sankt och blött överallt och myggorna trivdes najs ute på banan.
Jag gick runt och låg tvåa istort sett golfen igenom.
Ibland ledde Joel och ibland Tobbe.
När vi bytte ängar (bana 13) så ledde Joel med typ 3 sparkar, sedan rasade han lite när vi kom till dom otrimmade hålen.
Dom hade inte hunnit klippa bana 14,15,16,17.
Nu kom både Orre och Fredde ikapp joel, Mig och TObbe som hade legat topp 3 hela tiden.
När vi gick upp på berget (Bana17)  så hade jag 58, Joel 58, Fredde 59, Orre 59, Tobbe 60 och Candy 66.
Bollarna hamnar lite olika och Joel hamnar i stor sett längst ifrån koppen.
Jag och Tobbe hamnar helt ok.
Vi missar våran tvåa men Joel sätter en långputt och tar ledningen.
Inför bana 18 (ca 1,5 timme från bana 1) så ledde Joel 60, Jag 61, Fredde 62, Tobbe 62, Orre 63.
Jag visste redan då att minst en 2.a plats skulle det bli kanske skulle Joel darra till lite.
Han är ju så liten och späd och rädd för myggor.
Mkt riktigt så fick jag chansen att chippa i den på två efter att Joel hade missat sitt 2.a skott.
Tyvärr så rullade bollen 3 varv i koppen och jag blev 2.a.

Joel 63
Doppsko 64
Fredde 66
Orre 66
Tobbe 67
Candybite 73

Joel "Kape15" Gustafsson
Spelade säkert, men när det började hetta till så darrade han lite.
Hade bra tryck i utslagen och bra kyla.
Joel är ung och har hela livet framför sig.
Han har lite att lära sig av mig när det gäller chipparna.

Danne Doppsko
Hade en tuff dag på jobbet.
Fick stressa till tävlingen och därför fick han svårt att koncentrera sig.
Hade annars varit en självklart vinnare.

Fredde Säldödarn Den kortare
Fredde började strongt på bana 1 (2Sparkar)
Sedan tog nybörjarturen slut.
Nu varavade han usla utslag med bra puttar och vise versa.
Fredde kommer igen dom sista 5 banorna då han är fenomenal.
Fredde är lite för vek för att kunna bli en mästare, lite mera IB från honom och han skulle kunna vara halvfarlig.

Oskar "Orre, Bernie, Åström
Ha ha, han sköt på lite för hårt i början och bollarna seglade iväg.
Orre kom oxå ikapp mot slutet när han hade börjat lära sig att inte ta i allt han hade vid puttarna =)
Vid bana 8 fick orre problem min sin vad igen.
Vi gipasde den luttrade hårdingen och nu vart Orre bättre och bättre.

Tobbe Säldödarn Hellqvist.
Våran Kapten hade sjuka utslag och för första gången fick jag se någon som sparkade över hela skogen på bana 5.
Vilken sjuk kanon.
Men Tobbe, Tobbe, Vart är känslan i puttarna ?
Tobbe orkar ju knappt fram och över den lilla 1cm kanten av gräs som håller kopparna på plats.
Tobbe tappade allt i sina puttar

Johan Candybite , Godis, Sandqvist.
Stackar Godis.
Ibland varavade han grymt spel men uselt spel.
Godis gjorde skäl för sitt namn.
Han spelade "Gott och Blandat" om man säger så.

Joel var en värd vinnare, han spelade jämnast under alla 18 banor och var väl favoriten innan spelet började.
Han är ju ung och lovande.
Skönt att man slog Tobbe the cap med hästlängder iaf.
Det här gör vi om, kanske reda på Torsdag eller ?
Då är det Tobbe som har pressen på sig.
Jag vet att han grämer sig nu.
Varför gjorde jag inte si eller så.

Tack grabbar för en trevlig kväll !

Syns imorgon på Fussbollen !

Peace Out...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha...Du är ju sjuk!



Revansch ? Lätt !

2009-07-14 @ 22:53:28
Postat av: Godbiten

Jag är gärna med igen. Var sjukt kul. Roligt om man kunde få mer lite mer så det blir lite mer tävling. Får skylla på att jag inte tagit min medicin för pollen idag. Nästa gång kommer jag sämst trea. Ska låta bli att skjuta i träden då.

2009-07-14 @ 22:59:28
Postat av: Doppsko

Ha ha , jag gillar dina trädskott på bana 14 =)

Till slut blev utslgsplatsen 20 meter längre bak än den vanliga ....

Du var grym Godis

2009-07-15 @ 16:12:39
URL: http://doppsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0