Ingen Hockey för mig !!!

Idag har det återigen var sjukt mkt att göra på jobbet.
När ska det ta slut med alla jobb ?
Vi har värre rush än vid Midsommarrushen.
Trots alla sjukdomar och semesterfirare så har dagen gått helt över förväntan.
Dagen började 0700 och slutade redan 17:28.
Nytt rekord att komma loss för som senaste två veckorna.
Tur att damen är på landet långt borta i Byxelkrok.

När jag kom hem skulle jag försöka packa för avången i morgon mot Kroken men slumrade in.
Vaknade till av att mobilen ringde.
Det var en herre med en konstig dialekt som surrade på i 200 blås om en försäsongsturnering i Mjölby.
Det tog ca 1 minut innan jag han hajja till vad som hände.
Som vanligt hade man dreglat så där snygg på ena kinden som man kan göra när man tar en skön powernapp =)
Vi snackade på en hel del om Innabnadykulturen hos oss och även hos dom.
Vi kom fram till att Hockeyn suger =)
Vi hade ungefär samma situation.
Ett hockeylag som just gått upp i Div 1.
I Mjölby spelar ju endå Daniel Rydmark och Ulf Söderström, det är ju inga dussin lirare om man säger så.

Jag säger det igen, vi måste hjälpa varandra att få upp Innebandyn i alla våra kommuner ute i Sveriges avlånga land.
Innebandyn är lite roligare och lite bättre *punkt*
Man kanske ska starta en skön lite värvning på Facebook " Innebandy For Life"
Vi får se.
Nu börjar pokerturneringen


Peace Out

Kommentarer
Postat av: Anta

Måste du reklamen mitt i texten längst upp så att man inte ser vad du har skrivit eller är det fel på min inställning :-)

2009-07-10 @ 08:01:23
Postat av: Doppsko

Jag har samma fel från min hemma dator.

Du menar att man inte ser sista biten på högersidan ?

2009-07-10 @ 14:56:18
URL: http://doppsko.blogg.se/
Postat av: David Klasson, NP

Jag är övertygad om att både Nynäs Hockey och Nynäshamns IBK har mer att vinna än förlora på att det går bra för båda lagen, eftersom framgångarna totalt sett skapar ett större idrottsintresse.

2009-07-12 @ 21:23:35
Postat av: Doppsko

Det stämmer säkert David.

Självklart skulle det bästa vara om Innebandyn och Hockeyn kunde samarbeta på något sätt, men jag kan inte se hur tyvärr.

Det kanske kommer inom kort.

2009-07-13 @ 22:39:29
Postat av: David Klasson, NP

Jag har inte heller några idéer om hur ett mer konkret samarbete skulle kunna se ut. Men redan i dag finns det ju personer som är ideellt engagerade i båda föreningarna eller åtminstone finns runtomkring era organisationer. Dessutom delar ni på Pär Lidelöf. :-)

2009-07-14 @ 08:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0