Innebandy Vs Hockey

Kan man få ett bra sammarbete mellan Nynäshockey och Nynäshamns IBK ?
Går det överhuvudtaget att genomföra ett samarbete mellan Hockey och Innebandy på valfri ort?
Vi slåss om samma medlemmar, Sponsorer, Publik etc etc.
Visst att sporterna påminner om varandra en hel del, men skillnaden är ändå stor.
Jag är övertygad om att det är som David på Nynäshamns Posten säger, att Innebandy och Hockeyn i Nynäshamn skulle må bättre av att samarbeta med varandra.
Hur detta ska bli en möjlighet har jag inte en aning om.
Som det ser ut nu så kommer vi bli grannar till näst nästa säsong.
Då bygger Kommunen en ny hall jämte Hockeyhallen och då måste vad jag kan tänka mig ett samarbete påbörjas.

Vad är problemet med ett samarbete egentligen.
Hockeyn har ju funnits i sedan urminnestider och lever på sina traditioner.
Många Hockeyledare anser att Innebandy är en skolsport fortfarande eller en typ av fritidssyssla.
Vi i Innebandy kanske inte är bättre i vårat tänk men vi har blivit nedtryckta av Hockeyn i många år så då är det inte så konstigt att man ryggar.
Nu menar jag inte Nynäs Hockey utan allmänt på dom flesta orterna i vårat avlånga land.
Hockeyn har det så mkt bättre förspänt från både sponsorer och Kommuner i allmänhet (min egen åsikt)
Visst , ett Div 2lag i Innebandy har inte samma omkostnader som t.e.x ett Div 1 lag i Hockeyn.
Hallarna är mkt dyrare att driva, matrialet är dyrare osv osv.
Men det måste finnas gränser.
Nu sitter inte jag i Nynäshamns IBK´s Styrelse utan är bara en simpel tränare för herrlaget.
Jag är iofs lite insatt i vad Styrelsen gör och jobbar för och jag är helt övertygad om att samtliga i NIBKEN´s styrelse skulle välkomna ett försök på samarbete med Nynäs Hockey.
Men vem ska ta första steget ? 

Kanske blir det jag en vacker dag =)

IB 4-ever !


Peace Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0