Matcher, DM och Sverigespelen, det är mkt snart.

En dag som åter igen nästan tagit slut.
Är det så att man ska leva för att bara slita hund på ett arbete.
Hela veckan har vi börjat 0700 och jag har inte kommit ifrån jobbet före 1800 en enda dag ännu !
Nåväl, det blir väl denna vecka sedan måste det lugna ner sig.

Idag jagade jag lite på Vendelsö IK IBs Herrlag att få till en match i början av Augusti.
Vendelsö IK vann sin Div 4 Södra och gick därmed upp i Sthlm Herrtrea.
Jag hoppas på att få svar under veckan.
När den matchen är klart så känns det som att Augustis matcher är klara.
Redan klara matcher för oss är.

15 Aug Järfälla IBK (SSL)
16 Aug Nykvarns IF (Div2MS)
19 Aug Hammarbyhöjdens IS (Div3)
20 Aug Högalids IF (Div4)
22/23 Aug Grödinge, HAIS, FBC Haninge (DM)
+ Att under den sist nämda helgen så kommer vi att möta UMEÅ City nere i Gröndalshallen.
Det finns alltså ett fönster kvar i slutet av Aug att boka upp flera matcher.
 
Den 12/13.e Sep åker vi till Köping och
Sverigespelen som redan är Fullbokad !
Förra säsongen så vann vi våran grupp före Surahammars IBF (Div1).
Vi slog Sala/Silver i 8-delsfinal, i kvarten vann vi mot Rönnby SK men i Semin tog det slut mot Hagunda IF.
Vi var det bättre laget i period 2 och fick 2 mål bortdömda.
Hagunda vann efter straffar med 7-6.
Gissa om att vi är sugna på revanch =)
Såg även att dom Gröna galningarna från Sundbyberg ska ner till Sverigespelen =)
Får hålla en x-tra tumme för SIKen efter oss då, hoppas på en final mot Sumpan  *najs*

Nu blandar sig Södertälje IBS in i striden om Div 2 ÖS första plats.
Kul med massor av bra lag i serien, gäller att vara på topp från start ! 



Peace Out

Kommentarer
Postat av: Czitrom András

Startade 1982 en turnering som hette Sverigespelen.

Turneringen flyttade från Vallentuna (!), med mig, till Köping.

- Välkommen till Köping och bättre lycka i år:)

2009-07-01 @ 22:18:09
URL: http://andrasczitromfloorball.blogg.se/
Postat av: Erik

Sjukt bra blogg, keep up the good work!

2009-07-03 @ 10:44:41
Postat av: Clabbe

doppsko jag gör slut me dig,jag å rådjur polar numera

2009-07-03 @ 18:27:24
Postat av: MN,salem

Doppis, ring mig. Vill kolla om ni vill lira träningsmatch?



//MN,salem

2009-07-06 @ 10:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0