Även solen har sina fläckar

Jag är ett med solen idag.
Stora starka AIK förlorade mot landsortslaget Storvreta !
Jag trodde att AIK visste vem Mika Kohonen var men tydligen så hade hela AIK glömt bort att han spelade i Storvreta.
Kohonen var helt fenomenal igår och visade upp ett stort register.
AIK spelarna såg inte helt förberädda ut från Start och gick mest omkring och smågnällde.
Jag blev grymt imponerad av Kohonens spel som sagt och jag undrar om inte han är den bäste i SSL för tillfället.
Sjuk snubbe den där finske vargen !
I AIK tröjan tycker jag att K-J Nilsson är den bäste, han försöker hela tiden att hitta på smaskiga saker.
Är lite besviken på Djurlings alla missade frilägen i första och andra slott !
Jihde kan man ju inte gnälla på han är helt enklet IB Kungen, så han får göra som han vill =)
Grym upphämtning och vändning av AIK men det räcker inte mot Kohonen & co.
Kul match som man inte kunde slita sig ifrån !


Tyresö Trollbäcken förlorade mot Mullsjö igår.
Det var väl ganska så tippat då TT redan var klara för SSL.
Sirius bortbesegrade Växjö och blev därmed klara även dom för SSL.
Mullsjö utslaget.
Kan inte vara lätt för ett lag som har varit strykpåse en sesse i SSL och vunnit ynka 5 fajter.
Hur kul är det då att gå in som favoriter och förväntas vinna alla matcher lätt ?
Jag tycker att det är rätt lag som går till SSL.
Både TT och Sirius verkar ha bra människor bakom sina orginisationer.
Pratade lite med Jonas Gafvelin igår när dom satt på bussen hem från ingenstans.
Andreas Beckius hade fått en 4.a av IBM trots att han inte spelade, men Benji var bra i målet och räddade TT från skammen igår.
Även Lasse Lindelöf fick spela hela matchen.
Linkan hade slagit till igen i BP, denna gång i spel 3 mot 6.
Sjuk snubbe den där Linkan, hur mycket orkar ahn frågade jag Jonas.
Hur mkt som helst.
Vi körde som vanligt ett par sköna franska fraser till varandra innan vi la på.

Ikväll har Nynäshamn träning igen.
Det var en hel vecka sedan vi tränade.
Clabbe Clabbsko är i Sälen så ikväll ska det spelas sköna varianter på uppspel =)
Glöm inte att jag har sagt att Lydecker avgör i Sudden mot Warberg ikväll.
Balrog har bra koll på Svensson & CO =)

Zäta och Ante ...................................  Kom Hem, vi börjar om igen =)
Jag bjuder på en insats i RC Open (Ronny Carlsson Open) *asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0