Lite löstski bloggski inannski rättski !

Är nog lite laddad för träningen ikväll.
Har ju inte fått träffa grabbarna på ... ja sedan i Onsdags !
Serien är ju slut iofs men det finns lite sug iaf.
Inte så konstigt när man har vunnit serien före 2.an med 10 poäng och före trean med så många poäng att en 10åring knappt kan räkna.
Sedan läser man om Hammarbys satsning för Div 2 ÖS nästa säsong.
Oj vad det ska bli kul att få möta Hammarby hemma i Gröndalshallen.
Redan nu så vet man att det kommer vara fullsatt inför den matchen.
Jag och Clabbe kommer tagga killarna för den matchen redan idag på träningen trots att inte speldatumet är fastställt ännu.

Lite x-tra ladd får man när man kollar på Tyresö Trollbäckens matcher.
Jävlar vad dom krigar på.
När man har läst div IB sidor/tidningar och bloggar så har ju all fokus legat på Sirius och Mullsjö.
Växjö skulle bli slagpåsen och TT nämdes det inget om.
Sedan ändrades kommentarerna att Växjö kan nog överraska.
Fortfarande nämdes inte TT.
TT´s publik har ju varit fantasisk nästa fanatiska !
Hemmamatcherna, ja där dånar det det "" TT klapp klapp klapp"" och det är just så här det ska vara i ett slutspel eller kvalspel.
Mot Sirius borta så ägde tyresöfansen hallen, jag räknade gubbe för gubbe på läktaren, eller rättare sagt min flickvän Kerstin fick den uppgiften.
296 pers ! av typ 668 !
Dom sjöng och levde sig in i matchen !
STORT !
Förstår att Tyresö spelarna känner en stolhet för sitt klubbmärke när man har den där publiken i ryggen.
Tack TT för erat uppofrande spel, detta gör iaf så att jag orkar forsätta med IB trots att säsongen redan är slut.


Till er som hellre väljer att kolla på tråkig SSL slutspel så säger jag bara en sak.
Missa inte Tyresö Trollbäcken mot Växjö Vipers på fredag i Eriksdalshallen.
Detta kommer bli en minnesvärd match om TT vinner.
Jag tippar på fullsmackad hall och vinst till TT med 8-5 !
Vid vinst är TT klara för SSL, inte bra för Nynäshamn inte =)))) *skrattar*

Man får inte glömma bort Sirius med krafter från Storvreta.
Ett bra lag som vill spela bollen hela tiden.
Det är inte många sekunder som bollen är stilla.
Om jag själv får välja så vill jag att Sirius klarar av att ta sig till SSL.
Sirius spelar kul och offensivt och är bättre än Mullsjö !

Oj oj, jag har faktiskt glömt att säga Grattis till Sundbybergs IK som tog sig till Div 2ÖS genom att komma 2.a efter oss.
Jag sa det redan efter våran första match mot Sumpan (omg 3)
Sumpan är ett lag som kommer vara med att kriga topp 3.
Under säsongen som gick så kom en hel del nya spelare till dom gröna och fyllde på.
Ett ungt lag med många finesser.
Jävligt duktiga på att kontra !!! och självklart en bra målvakt.
Grattis Sumpan !



Snart kommer tipsrättningen !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0