Nynäs och Sundbyberg till div 2ÖS

Det är dagen efter helgen och man jobbar stenhårt igen.
Nu har man återställt sig efter helgens fest.
Man är ingen ungdom längre trots att man tror det så fort det är stark lemonad med i bilden.
Jag tänker tillbaka lite på helgen och myser när tanken att det var fullsatt på matchen flyger omkring i bakhuvudet.
350 sköna personer var på plats och IFK hade med sig en skara trogna IFK supportrar.
Det är sjukt kul att så många hittar ner till hallen trots att vi redan är klara sedan typ 4-5 omgångar tillbaka.
Ikväll är vi tillbaka i träningslunken igen, men snart ni, snart är det dags för galan.
Ännu en blöt kväll *smaskens*

Sundbyberg spelade igår 8-8 mot hemmastarka Salems IF och detta betyder att Sumpan är helt klara för Div 2 ÖS även dom.
Jag hade hoppats på Bele/Barkarby för dom är inte lika bra =)
Skojar bara, Beles hemmaplan är så mkt skönare än Sundbybergs.
Trots att det är nytt golv i Rissnecentrumhallen så är den otrevlig.
Jag tror nog att jag aldrig har varit med i ett lag som har vunnit i Sumpans hall.
Självklart är ju Sundbyberg värdiga div 2.
Laget har ju fullkommligt mosat alla lagen på höstsäsongen.
Trevliga derbymatcher mellan Sundbyberg och lillebror Duvbo kommer det att bli nästa säsong.

Bele/Barkarby missar tyvärr div 2.
Bele kom igång lite för sent.
Vad händer med laget nu ?
Stannar Hjerre kvar ?
Kan Karke och Nicke få ihop laget till nästa sesse eller slutar dom ?
Lycka till nästa säsong iaf.

Mitt förra lag Handen-VH får försöka kvala sig kvar men som det såg ut igår så tvivlar jag på att dom klarar av det.
VH brukar oftast äga period 1 och har gjort det i många matcher, men en match pågår inte i 20 minuter killar.
Förra veckan var jag säker på att att VH skulle vinna resterande matcher och om dom nu hamnade i ett kvalspel så skulle dom vinna enkelt där.
Nu är jag super osäker hur det skall gå för dom.
Laget är ju egentigen bra, men det är för många viljor.

Även Sköndal ska ju kvala i samma grupp såklart och även Sköndal kommer få det tufft.
Både Sköndal och VH ska ju med sina lag vinna mot Hammarbyhöjden och Nyboda men man vet aldrig.
Jag hoppas iaf att VH ska klara av det...


Träning íkväll gubbs....... 
J Carman (Sundbyberg) är utsedd av mig till säsongens bäste spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0