Mullsjö till Div1 och en och annan tanke !

SSL kvalmatchen har lag sig och man börjar nyktra till.
Jag har iofs inte firat Tyresö Trollbäckens seger utan min egen poker seger över allt och alla..
Jag vet att klockan är mkt och att det snart är dag att gå upp men vem fan bryr sig.
Jag är tillräckligt gammal att bestämma över mig själv.

Ibland så tänker jag över TT´s match mot Mullsjö,
Jag var så sjuuuuuukt sugen att se Holtz och Hessner latja lite IB.
Hessner född 90 alltså 1990.
Han ser grymt stabil ut, eller rättare sagt,  han har sett stabil ut.

Skojar lite bara, klart att dessa killar är bra, men man lär sig mkt att vara underdog.
MAIS har gjort det under hela sin SSL säsong.
När dom mötte TT så blev dom helt plötsligt det där laget från SSL.
Klart att Mullsjö ska vinna stort.
MAISarna klädde på sig SSL kostymen, ........ trodde dom.
Jag såg tidigt att detta kunde bli den match som det nu vart .
MAIS nämde att dom skulle ha fördel av att ha SSL tempo.
Lägg ner killar, MAIS har vunnit fem fajter , dom har inget SSL tempo.
Hade dom haft SSL tempo hade dom klarat sig kvar i serien.

Klart att Holtz och Hessner är SSL spelare, visst det finns ngn tll.
Men i grund och botten är själva laget,  ett div 1 lag.
Styrelsen och Publiken är SSL klass ,  helt klart !

Med spelet som jag såg från MAIS i fredags så får dom svårt att klara sig kvar.
Klart att man såg vissa frekvenser där snabbheten tog överhand
Men har man en keeper eller t.o.m två som inte kan vakta andra stolpen så blir det tufft.
Vi lever på 2009 talet, man kan inte imponera i typ 5-10 minuter !
TT visste detta och använde sina resurser väl.
Ibland lyste orutinen igenom på t.e.x Jonas Dahmén.
Han ville ibland lite för mkt och tog ett par konstiga beslut när tålamodet tröt.
Det är här ett SSL lag skulle ha uttnyttja detta misstag.
MAIS gjorde det inte för dom är inget SSL lag.
Det var lätt för Jonas kollegor att backa upp hans ibland dåliga tålamod.

SAT !!!

Nu blir det bingen och sedan upp för att Coacha våran sista match mot Jakobsberg borta.
Som många vet är vi redan är vi klara för att spela i div 2 ÖS nästa sesse.
Jag är sjuuuuukt laddad för detta.
Vi har samling 1300 så det blir perfa, då har man hunnit med frulle och en snabbis =)


Peace samtliga IB läsare och annat löst folk.
Fraggel till Landslaget !





/Danne Doppsko

Kommentarer
Postat av: mister micke

Kommer att åka iväg och inte vara i kontakt med internet förrän 19:00 i kväll så jag lämnar mitt tips redan här...



1.Balrog-Täby 7-4 Konflikt mellan tränare och spelarna löstes med tränaren Bruno fick gå. Det gav effekt. Täby verkar inte klara av favorit trycket.



2. Falun-Warberg 4-6 Warberg kommer att ta detta. Bortaplan och TV spelar nog ingen roll. Warberg biter ihop.



3. Pixbo-AIK 3-5 Hoppas på att AIK vinner både denna och i Solna.



4.Storvreta-Dalen 6-3 Dalen vinner inte i Fyrishov. Stefan Forsman och company tar detta på hemmaplan.



5. Växjö-TT 2-6 TT vill gå vidare till SSL. Parneus kommer att ta Kjellsson



6. Mullsjö-Sirius 6-3 Hemmaplan nu för Mullsjö som vill vara kvar i SSL. Gud kommer att välsigna Mullsjö.



Hoppas att tipset kommer upp när du vaknar.

2009-03-15 @ 13:15:36
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0