Vi dammar av Svedlund

Idag vaknade man och mådde helt OK.
En skön och lugn afton i blev det i fredags.
Har haft ett par najsiga drömmar om våran fajt borta mot Storvreta Ungdom på Söndag.
Nu har man smält SSL premiären TT - Falun och kommit på ytterligare en gång att A Johansson (Falun) är en pajas.
Skönt att mr Brottman plockade bort honom i matchen.

Idag blev det lite skön tid med ena grabben och KG nere på Coop i Handen.
Andreas hade uppvisning med sin Yamaha R6 (www.andreasgustafsson.com) och det gick bra.
Jag är fan grym på bygga Yamaha tält  =)

Vid 15 tiden drog jag upp till Torvalla för att kika på IBK Handen Vs Granlo.
Granlo är ju topp 3 tippade i Div 1 Norra.
Hur kan man vara det ?
Dom var rent ut sagt skit dåliga, men tillräckligt bra för att vinna över Handen med 4-3.
Granlo kändes ganska så , ja vad säger man, lika.
Det fanns egentligen ingen som stack ut och va så där IB Godisaktig.
Handen ägde spelet och hade ett gäng 90 och 92 spelare som var helt OK.
Simon (24) var bäst på planen.
Handen var det bättre laget och om Granlo ska räknas till ett topplag så kommer Handen oxå göra det.
Kul att se IB Klubbans debut i Handen tröjan.

Hammarby - Farsta blir tydligen av.
Nu har jag hört massor med saker kring denna match.
Jag vet fortfarende inte vad som hände.
IBM skrev Dubbelbokning men det stämmer ju inte iaf.
Jag tror nog att Farsta går segrande ur detta drama.

Vaxholm fortsätter att vinna i STHLMs trean och gör det med stora siffror.
Idag 9-3 mot Antas Sollentuna.
Anta har ju lovat mig en framskjuten plats i H3.an denna säsong.
Vad händer Anta, ligger alla dina tankar hos Bollstanäs eller ?

Salem förlorade mot Bele Barkarby.
2 raka för Bele som visar att dom är favoriter, iaf i mina ögon.
Kan det var Beles tur att vinna H3.an, mmm vi får se, ett bra lag har dom iaf.

Nu är det dags för bingen och nya drömmar om morgondagens match. goda eller mardrömmer, hoppas på det första alternativet.
Tyvärr så får vi inte med oss det bästa laget till Uppsala, 6 spelare saknas av olika anledningar.
Förra säsongens målvakt Stefan Svedlund får rädda oss imorgon.
Han kommer vara aningen ringrostig eftersom att han inte har tränat sedan April.
Stefan lever hårt på sin rutin och vi får hjälpa honom hårt att vakna till liv igen.
Oj vad jag längtar till premiären imorgon, vi kunde ha haft bättre förutsättninger men vi är redo !!

Väl mött i Uppsala imorgon 1700 (Allianshallen)




Peace Out

Kommentarer
Postat av: Mackan (innebandyklubban)

På något sätt kändes Granlo aldrig farliga medans vi stod och vänta in rätt lägen för att stänka dit kulan. Men har man öppen kasse 5ggr och keepern gör superräddningar på alla så aa, vad ska man göra.



Kändes som om vi kom in i spelet mer och mer och framförallt i slutet av andra och sista 15 i tredje. Men som du säger, vi har ett ungt lag och det var en viktig match för oss att ge de nya junisarna tillfälle att växa i Div.1 bandy.

För min egen del så lossnade det sista halvan av matchen och nu är det bara hoppas att bollarna sitter i mål och inte i ramen :P



Lycka till imorgon i eran premiär!

2009-09-19 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0