Vi har viljan att vinna !

Hemma från täningen och nu har man fått lite käk i sig.
Det var mkt på jobbat idag så det blev gärnet ner efter jobbet till Nynan via Vendelsö för att plocka upp Dyckman och Rolle.
Frodin skulle ta egen kärra ner så han fick hämta upp Linadu.
Flera i resegruppen är vi inte längre.
Jo Martin Nordh oxå, men han tar egen kärra ner.
Micke Lindblom har gått till IBK Handen.
Malmströmming har lämnat för Haningepojkarna (div 6)
Åh så Hedberg, den killen gjorde ett kort försök att nästla sig in i Nynäshamn.

Jag och Rolle var ganska så föberädda på vad som skulle upp på tapten.
Hela täningen var planerad in i minsta detalj.
Förutom en sak.
Sportbossen och Mathias från TV Nynäs kom ner mitt i täning och ville göra ett repotage.
Det uppskattades av vissa, men inte av alla.
Det vart fokus på fel saker så som vårat upplägg av tvåmålen.
Träningen var sjukt bra fram till avbrottet.

Efter träningen vart det ett par intervjuver med lite spelare och även jag själv vart tvingad att ställa upp.
Tvåmålen var helt okej men vi kan mkt bättre.

Röd lina (Kape15, GW, Packe, ALT och Kevvan) var riktigt heta idag.
9skott på mål och 6 mål.
Bra tugg och intesitet.
(Kevvan 4 påsar idag men hade flera bra chanser)

Grön lina (Tobbe, Orre, Linadu, Edfors, Jonster ) hade det lite tyngre.
Det kändes ganska så laddat för denna grupp innan Nationalsångenuppställning.
4 skott på mål bara 2 case !
Alla kan mkt bättre och kedjan såg ibland ganska så seg ut.

Blå Lina (Kim, Björm, Limpan, Rolle, Hu11.a, Gweek) kämpade och slet.
Koncentrerade sig på försvarspelet och gjorde det gott.
Endast 4 skott på mål och inga mål.

Träningens behållning va nog formationen (Kevvan, ALT, Packe) som visade upp fin kombinationer på dagens träning.

På torsdag är det träning igen och då måste vi upp ett par snäpp till.
Det blir en spegelträning på torsdag och alla ska återigen ge 100%.
Självkart kommer det bli lite PP träning.

Jag talar nog för alla i laget när jag säger att vi ska ta uppgiften alltså matchen mot Täby FC till 100%.
Vi vet att Täby FC gärna vill vinna mot oss och att dom inte har ngt att förlora.
Vi ska se till att viljan att vinna ska bli större än rädslan att förlora (Tack Adam Alsing för kommentaren)

Backspeglarna har vi tagit bort, vi ser nu endast framåt.

Sjukt skönt.

Krya på dig Laken

Peace OUT

Kommentarer
Postat av: Laken

Får se till och vara frisk på tors. E ju tydligen bara kevin som nätar när man inte e där.

2010-02-10 @ 08:46:55
Postat av: George

Är det för att alla attackerar på din kant i vanliga fall och nu var det stängt helt plötsligt?

2010-02-10 @ 14:50:20
Postat av: Mathias

ANGÅENDE den kritik som jag och Ronny fick.



1. Jag ringde dig redan i helgen och frågade om filmningen.

2. Ronny frågade dig i går på platsen, när dvs vilken tid i passet, det passade för en kort "grej".

3. Du dvs "Doppis" sa till oss nu... passar det!

4. Vi ställde upp er på led...3 minuter tack!



- Vilket betyder att all kritik du lämnar ut offentligt är riktad till dig själv.



Vi gjorde besöket för Er skull...

Ville visa vilka som är kvar i laget samt ge lite extra PR...



Känns riktigt trist att läsa din kritik på en offentlig blogg.

Känns riktigt trist att lägga ner tiden i går samt tre timmar på materialet i dag...



Ja, just det det var jag som betalade "Jumbotron" reklamen för NIBK VS Hammarby matchen..



Lycka till i helgen...



Mvh

Mathias

2010-02-10 @ 18:18:31
Postat av: Danne Doppsko

Klart at jag tar på mig det.

Jag formulerade mig kanske lite galet.

Det jag sa var att vissa inte uppskattade det.

Jag vill ju att du skulle komma ner som sponsor för att skälla lite på killarna.

Jag borde ha skrivit "Förutom en sak för vissa spelare"

En del av spelarna har lite svårt med den massmediala biten.

Du gör ett grymt jobb Mathias.



2010-02-10 @ 23:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0