Duvboungar före Hammarbymatch

Måndagen har tagit slut och det är bara 2 dagar kvar till matchen mot Duvbo IK är klar.
Båda lagen behöver en vinst för att inte tappa.
Duvbo hemma är en svår nöt att knäcka för NIBKen.
Dom röda från Sundbyberg jobbar i det tysta och jag kan tänka mig att dom gör allt för att komma med ngn nyhet precis innan fajt.
Hört ryktas om en bra värvning till Duvbo.
Nu har dom iofs tappat en av sina Sundbergare och det är bra för oss.
Vi har själva gjort klart med två nya spelare, den ene Kevin Dyckman (Lån TT) kan tyvärr inte medverka på Onsdag.
Jonas Hedberg (IBK Handen) kan däremot ställa upp.
Jag känner ju Jonas sedan tidigare i IBK Handen och jag vet vad han kan.
Efter jul så har han bara fått 3 träningar på sig och har gjort det över förväntan.
Det är en stark trupp som lämnar Södra förorterna för att möta Duvbo IK.
Det ska bli x-tra kul att få spela premiärmatchen i den nyrenoverade Löhallen.
Jag är sjukt taggad för fajt ska jag säga.

Redan på Lördag är det dags för hemmafajt, och inte vilken match som helst utan mot Hammarby IF.
Vi vet redan nu att matchen kommer locka över 300 pers.
Det ska bli oherört stimulerande att få entra Gröndalshallen med så mkt folk på plats.
265 pers senaste hemmamachen mot Storvreta Ung , vi ska bjuda publiken på bra Innebandy.
Duvbo matchen blir en bra efterjulenmätare innan Lördagsmatchen mot Sveriges smutsigaste gäng.
Ladda nu killar, på Onsdag ska vi käka taggtråd och pissa napalm.
I DM senast körde Duvbo IK över oss, it wont happen again

Peace out...



Vi syns på träningen imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0