Allsvenskan Norra är ju supertajt...

Idag spelades dom sista matcherna i omgång 8, förutom att vi har Granlo mot Järfälla i en uppskjuten match sedan tidigare.

Idag snodde Hässelby en pinne av Odelberg även om jag hade sett att Odelberg inte fick med sig x-trapoängen.
Järfälla åker ner och snuvar Visby på 3 poäng, det hade jag inte trott på, inte nere på ön iaf.
Kul för serien iofs.
Visby leder fortfarande serien på 17 poäng.
Det är tajt bakom kan man säga.
Laget på 9.e plats (Granlo) har 11 poäng.
Att tippa vilket lag som kommer vinna serien är omöjligt just nu.
Hässelby och Sandåkern har blivit avhängda (2p resp 1p)
Vi möter Hässelby hemma på lördag och måste träna bra, riktigt bra den kommande veckan.
Hässelby kommer komma hungriga till Torvalla på Lördag.
Vi är och har bevisat att vi är hemmastarka i Torvalla.

Det grämer mig lite att vi inte kunde göra en bättre match mot Odelberg.
3 poäng där och vi hade haft toppkänning med en vinst över Hässelby.
Nu blir det på med blåstället på lördag.

Hammarby tog tyvärr en storseger hemma idag mot Tillberga och börjar nu få känn på toppen.

Övrigt i helgen så fick jag vara med och coacha våra 01/02.or.
Det var en upplevelse vill jag säga=)

Tyvärr så fortsätter Nynäshamns IBK att förlora.
Jag har pratat med några spelare som fortfarande spelar kvar i laget och dom har det tungt.
Det är ju ett gäng namn som har försvunnit efter det att jag har lagt av.
Tunga namn som Tobbe Hellkvist, Joel Gustafsson, Richard Lindblad, Martin Nord, Dennis Pettersson osv osv.
Glappet ner till dom unga spelarna som tog över har blivit för stort.
Jag håller tummarna att Nynäshamns IBK repar sig fort och klarar av kontraktet, men det ser tufft ut.

AIK forsätter att trumma på i SSL.
Så najs att dom kommer vinna SM guldet denna säsong !

Viva AIK HOckey *yihaaaaaaaaaaaaaaa*

Kommentarer
Postat av: Oxen

vinner ni inte mot Hässelby betyder det att vi e bästa laget i haninge doppis! tänk på det

2010-11-25 @ 14:56:27
Postat av: Avellan

Doppsko, gillar att näta på dina lag också! Så imorgon garanterar jag nån eller några!

2010-11-26 @ 20:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0