Simon Jirebeck tillbaka i vardagen

Simon Jirebeck är nu tillbaka i vardagen och igår var det träning med Handen igen.
Jag hann med att ställa ett par frågor till våran landslagsstjärna =)
 
-5 kassar är inte illa pinkat Simon ?
Nää, det var superkul att spela och jag fick mycket speltid.
 
-Mycket speltid säger du, PP, BP eller ?                               Jupp, fick spela riktigt mycket i helgen och känner att benen är lite trötta, men inte för trötta för att äga träningen idag.
 
-Vem tycker du imponerade mest i det Svenska U19laget ?
Filip Stenmark och Alexander Rudd var riktigt bra.
 
-Mersmak, hur mycket vill du med till Finnkampen nu ?
Sjukt mycket, det är ju det här man vill mest av allt.
Landslaget har man ju drömt om sedan man var liten.
REDs anteckningar: Du menar väl mindre =)
Lägg av nu doppdojan flikar Simon in.
 
-Vad är ditt nästa mål med Innebandy ?
Det är att vinna nästa match med Handen.
Vi har en supertuffmatch mot Odelberg i helgen och vinst där betyder mycket för laget.
 
-Vad är din styrka idag då Simon.
Vi har tränat grymt hårt i Handen så jag får säga att min kondition och mitt spelsinne är det bästa för dagen.
 
-Om du fick välja en spelare som du fick spela med i en match, vem skulle det vara ?
Kim Nilsson i AIK eller kanske dig Doppdojan, jag har hört att du är en gamal sniper av rang.
 
Danne Doppsko skrattar sig harmynt och tackar för samtalet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0