Martin Norlig (Odelberg) dominerar i HAN

Min drömfremma vart ingen hit denna omgång.
Men men, det reder sig.

Allsvenskan Norra i helgen som gick.

Sandåkerns - Hagunda 5-7
Jag trodde ju lite på Sandåkern ,men ack som man bedrog sig.
Hagunda körde ner Sandåkern ännu mera i botten av tabellen.
Hagunda fortsätter imponera försvarsmässigt och det är bara TT och Älvsjö som har släppt in färre mål.
Samtidigt är det bara Hässelby som har gjort färra än Hagunda.
Starkt av Hagunda att ligga 4a med ett +2 i målskillnad.

Odelberg - Gävle 8-7
Grattis Odelberg till den första 3 poängaren.
Gävle tappar en 7-5 ledning i period 3.
Jag blir så facinerad av Martin Norling som är inblandad i 6 mål av 8 för Odelberg.
6 nya poäng till M Norling.
Undrar hur Odelberg skulle klara sig utan honom ?

Handen - Järfälla 7-6 SD
2 nya hemma poäng.
Handen måste börja vinna borta nu.
Nästa match är just mot Rivalen Odelberg.
Jag vart inte imponerad av Järfälla denna dag.
Som jag har sagt tidigare så är jag väldigt färgad , men 3 poäng till Handen hade inte varit orättvist.
Patrik Andersson är super super het just nu.
Även Lars Lindelöf (först hela matchen efter en lång skada) gjorde en stark insats mot Järfälla.

FBC Uppsala - Älvsjö 6-4
Uppsala var mer eller mindre tvungna att vinna denna fajt och som dom gjorde det.
Matchen skall ha varit jämn enligt rapporter.
Bakslag för Älvsjö ?


Hässelby - Visby 6-7 SD
Visby har alltid svårt för Hässelby, men så här tajt trodde väl ingen att det skulle bli.
Visby lyckas vinna efter sudden och får med sig 2 pinnar till ön.
Starkt av Hässelby att kittera med endast 37 sek kvar.

Granlo - TT 5-9
Granlo forsätter att ha skyhöga publiksiffror.
Tyvärr så lyckas inte Granlo att piska superstarka TT.
TT har fått igång sitt maskineri och är nu sylvassa i sina avslut.
Nu blir TT svårstoppade !

Martin Norling (odelberg) leder skytteligan på 20 poäng på endast 6 spelade matcher.


Kommentarer
Postat av: Läktaren

Odel utan M Norling? Ungefär som Handen utan Pata skulle jag tro...

2010-11-01 @ 21:35:18
Postat av: Oxen

Innebär detta att vi skulle leda er serie doppis? eftersom vi oxå vann mot hässelby i sudden, som visby gjorde? :P

2010-11-02 @ 13:28:23
Postat av: Danne Doppsko

Lugna dig nu Oxen=)

Odelberg krossar ju Hässelby 9gg av 10.

2010-11-02 @ 18:13:35
Postat av: Danne Doppsko

@Läkaren.

Kanske , kanske inte.

Klart att båda dessa personer är bra IB spelare.

Samt är viktiga för sina lag.

2010-11-02 @ 18:15:16
Postat av: Oxen

Jag tror vi skulle köra över er Doppis :)

jag skulle tunnla pata så han blev ledsen och drog till solariet ;)

2010-11-03 @ 10:30:19
Postat av: Läktarexperten

Skall sägas att i Hässelbys match stod spelare nummer 87 i Hässelby för kanske Innebandysveriges snyggaste straffmål i år, säger som kommentatorn i Syrianska-Hammarby när Linus dammade in sitt Van Basten mål, detta är årets mål jag lovar ingen kommer göra ett snyggare... Förövrigt tyckte jag att Hässelby stretade emot bra och kommer ta poäng av både Odelberg och Sandåkern.

2010-11-03 @ 23:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0