Gävle GIK - Handen

Tyvärr kunde jag inte följa med upp till Gävle idag.
Jag har ändå lite kontakt med Bert och Joppe där uppe.

Period 1 slutar med ledning 2-1 till Handen.
Handen är så mkt bättre än Gävle enligt Handenkällor och skall bara vinna denna match.
Handen började urstarkt i matchen och gjorde 1 och 2 - 0 genom Kenny Grönkvist och Patrik Andersson.
Sedan slappnade Handen av lite och bjöd in Gävle i matchen igen.
Gävle lyckas göra 1-2.
Som sagt, Handen är det bättre laget och har startat på 2 linor och låter 3e formationen göra lite stödbyten.
Coach Anders har get grabbarna en utkällning efter att killarna har slappnat av i slutet på matchen.
Kom igen nu Handen, spöa Gävle !!!

Period2:
Pratade lite lätt med Bert om period 2.
En ganska så jämn historia som slutar 1-1.
Handen gör ett sent mål.
Gävle reducerar omgående.
Nu står det 2-3 och vi väntar på period 3.
Kom igen Handen, ett bra utgångsläge, nu siktar vi mot toppen.
tyvärr blev det förlust med 5-4 en besvikelse om jag själv får välja och det får jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0