Handen ägde Älvsjö AIK !

Lite sent inlägg men nu är man tillbaka efter en weekend på landet iaf.
Har ju missat en hel del under helgen men har ju självklart lite reflektioner på helgen som har passerat.
Vi börjar med Allsvenskan Norra och dess matcher iaf.

FBC Uppsala - Järfälla IBK 6-6
Verkar ha varit en jämn historia även spelmässigt.
33-33 i skott, det går bra nu.
Full fart framåt och bra målvakter.
Starkt av FBC att hämta upp ett 4-6 underläge på dom sista 3minuterna.

Odelberg - Granlo BK 7-8
Vilka sköna siffror, skotten slutar 29-30 och Odelberg tappar en 4-0 ledning ?
En Norling inblandad i allt som händer i Odelberg.
Måste kännas tungt för Odelberg med en ny torsk på kontot med en stor ledning efter 2 perioder.

Sandåkern - Visby 4-8
Lagmaskinen Visby har trummat igång.
Vinnamäki gör sina poäng och det ser ut som att han kan bli så farlig som många har trott.
Nu med Kimmo där bakom så bli Visby tuffa att stoppa.
Jag hörde ngnstans att Kimmo inte har slagit en felpassning så här långt i serien =)
Jag ska be ngn göra en tunnel på honom till helgen.

Hässelby - Hagunda 2-3
Nu har jag inte hört eller sett ngt från matchen men det känns ju redan som att Hässelby satsar en del på sitt försvarspel med tanke på den sena uppflyttningen.
Samt att hagunda backar ju hem en hel del.
24-25 i skott *hmm*
Jag hoppas att MH backar upp lite status om  fajten om den var så tråkig som jag tror att den var.

TT IBK - Gävle 3-3
Här hade jag ett par som kikade på matchen.
Dom var inte imponerade av TT och samtliga tyckte att Gävle var värda segern.
Gävle har en vass 1a lina som inte går av för hackor men sedan ser det lite tunnare ut.
Skotten 20-23

Handen - Älvsjö 8-5
Skotten 24-29 och MH från Hagunda menade på att detta var en skräll.
Jag håller inte med om detta då vi alltid har haft det lätt för Älvsjö AIK.
Som jag skrev tidigare så var det ett säkert odds att dra in till 4.50 gg.
Jag missade min Trippel pga TT lyckades kvittera.
Men jag vet många som slaskade in 4.50 gg på denna match.
4500.- på en spelad Tusing *tack för kaffet*
Tänk på att jag är jävligt färgad, men Handen ägde Älvsjö hårt !


Poängligan efter 2 omgångar.
1 Patrik Schantz 6+2 (Handen)
2 Patrik Svensson 4+2 (Granlo)
2 Claes Englund 4+2 (FBC U)
2 Wilmer Viinamäki 4+2 (Visby)
2 Martin Norling 3+3 (Odelberg)

Totalt gjordes 30 mål i omg 2 och det släpptes in 33.


Från SSL kan jag tycka att det var skitkul att Sirius vann över Storvreta.
Jag tror att Sirius kommer bli sjukt heta denna säsong.

AIK trummar på och ser nästa oslagbara ut men dom får sig en tuff nästa match mot C/T.
Då spelar det ingen roll om vilket lag som har bästa form utan här villa alla spelarna vinna sina närkamper.

Stackars Balrog fortsätter att vara slagpåse i SSL ihop med Mora och Mullsjö.
Men jag tror att Mullsjö kan hålla Balrog bakom sig.


Men helgen roligaste och bästa resultat måste ju vara att Hammarby förlorade mot Storvreta.
Storvreta har ju tappat många från förra säsongen samt att Hammarby har värvat nya riktigt bra spelare.
Mackan Johansson från oss  gick ju dit via  via utlandet efter ha fått fett lönekuvert !
Så skönt när spelare med löner inte klara av att möta glada juniorer från innebandyts mecka UPPSALA !
Go go Storvreta Ungdom en stjärna på himlen har tändt för er.

Jimmy Carman i Sumpan kan inte vara glad över 0+2 och en U2.a =)
Jag vet att han har större krav än så på sig själv.
För er som inte har koll på Jimmy Carman så är han Sundbybergs största stjärna genom tiderna och framtiden *kanske*


Nu blir det hemgång och troligvis en sväng förbi Torvalla.

Hörs !







Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej Danne! Jag var inte med i matchen mot Hässelby, därför ingen kommentar i min blogg om den. Men av vad jag hört så var det ingen match som går till historien direkt. Lycka till i fortsättningen!

2010-10-05 @ 15:40:53
URL: http://www.unt.se/innebandybloggen
Postat av: H

Totalt gjordes 30 mål i omg 2 och det släpptes in 33

Hur går det till??

2010-10-05 @ 16:44:40
Postat av: K

Dålig skärpa i avsluten var en relativt stor anledning till så få mål i matchen hässelby - hagunda. Samt bra målvaktsspel

2010-10-05 @ 19:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0