En söndag med IB


Dagen började med Handen HJ1 i Västertorp mot Älvsjö AIK.
Domarna var rent ut sagt bedrövliga och tog den lilla biten av match till en annan dimention.
Dom fullständigt avgjorde hela matchen genom att ta en 2a + 1 5a så konstiga lägen.
På dessa två PP blev det 5 mål !
Det värsta jag har sett på över 1000 matcher.
Älvsjö var bra men inte 12-3 bra.
Tycker inte om när domare vill synas mera än spelarna.
USCH
Älvsjö vinner med 12-3 och är bättre än Handen men som sagt inte 12-3.
Inte rättvist ngnstans.
Nielsen i älvsjö impomerade mest på mig, skön lirare.


Match2 blev Vendelsö mot Nynäshamn.
12-5 till VIKEN men Jimmy Näslund gjorde iaf 4 kassar och visar att han är att räkna med.
Jag blir dock förvånad över att vissa spelare hellre lägger krut på att tackla än att spela boll.
Av den trupp som jag hade i Nynäs var det bara 4-5 spelare kvar.
Kul att se Bremberg/Altstrand igen, han har lite småmysiga dribblingar ibland.
Även skönt att se Näslunds vilja och glädje när han gör poäng.


Match3 var en premiär för våra nya killar i HJ2.
Här fick vi en match med full fart.
Handen vsIngarö där tempot var högt och jag fick se ett par spelare som imponerade stort på mig.
Micke och Erik har ngt på gång där nere.
Vinst med 8-5 och det var najs för föreningen.

Imorgon är det möte.
Det är dags att börja spinna lite för hemmamatchen mot ÄLVSJÖ AIK (2/10, Torvalla)
Affischer ska upp, arrangemanget ska planeras osv osv.
Mindre en än vecka kvar till bortapremiären mot Hagunda IF.

Nu blir det bums i bingen. 

Är Gävla så Gävla bra ?


Imorgon börjar arbetet med att ta fram Allsvenskans (Norra) bästa hemsida.
5 dagar kvar innan premiären !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0